Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 906 ggr
[Laauraa]
0

Få en till kanin

Har ni några tips? på hur ens föräldrar ska gå med på att man får en till kanin?^^ Har redan en som jag älskar över hela mitt hjärta men längtan är så STOR efter en till! Jag tjatar och tjatar, sägar allt positivt emd en till kanin men dem vägrar, iallafall pappa:(. Mamma är lite sådär med på iden, det är väll upp till pappa sägor hon..Jag har planerat allt! Ritningar till buren, var den ska stå, funderat på vilket kön och vad som passar bäst till min andra kanin. Alla saker den behöver och så..JAg sköter allt, betalar allt förrutom burbygget och grönsaker! Jag städer alltid buren, jag rastar kaninen, jag ger den massor av klappar, sköter pälsen, klorna!!!! Så varför kan jag inte få en till?

Bara att få min första kanin var väldigt svårt, men tillslut gick dem med sig, och nu är dem totalgalna i min lilla plutt._..

Snälla ge mig emr tips? på hur jag kan göra! Och jag vet, det är faktiskt de som betämmer eftersom jag inte är myndig än, men ni vet nog hur jobbigt det är när längtan är så stark!

LMTninis
0

försök hitta en kanin som verkligen behöver ett nytt hem , en som kanske måste avlivas anars eller liknande .

Min ena kanin fick jg av min kompis pga att den kulle avlivas om ett nytt hem inte hoittades snabbt , så pappa gick med på det bara för att akninen skulle dö annars desutom var det en ung kanin som hade ett långt liv framför sej och nu har jag även lyckats med att övertala honom Att ta en kull oxå fastd e va ett tag sen :)

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com

[Laauraa]
0

#1 Tack för tipset:). Vad kul att få ta en kullOskyldig.

Neoos
0

Ja jag fick min kanin genom att säga att han skulle avlivas ifall han inte hittade ett hem snabbt (vilket var sant också).

eamy
0

du kan alltid säga att din kanin inte mår bra av att vara ensam att den behöver en kompis lixom, om du vill ljuga så kan du säga det :)

Johanna-Larsson
0

Du har precis samma problem som jag hade :)

Jag tjatade & Tjatade, var lite lådsasledsen varje dag, var ute med min kanin jag hade då hela tiden, en dag satt jag mej på soffan och grinade för jag hade slagit tån, men mamma trodde det var för att jag inte fick en till kanin, så hon gick ut till pappa och övertalade honom, så nu ska jag hämta en kanin om bara 11 dagar! :D

/Johanna <3

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

Neoos
0

Ja det brukar fungera ifall man börjar släppa en tår haha Oskyldig

[Laauraa]
0

Några fler tips?? PAppa vill inte ens prata om att skaffa en till, han säger att jag är otacksam som inte är nöjd öevr kaninen jag redan har, men jag vill så gärna!!!! Flera av er här har ju flera kaniner, är det så svårt mellan att ha en och två kaniner? Jag vet ju allt om skötsel och allt redan så jag undrar varaför får jag inte en til, vet inte vad jag ska ta mig till, längtan är för stark!

Jag sköter allt, nästan ännu bättre än vad det egentligen behövs, är väldigt ansvarsfull och betalar det mesta..HAr haft kanin i bara ett år, och jag har blivit en mycket lyckligare och lugnare person…

[Laauraa]
0

Det är ju mitt intresse,och tiden finns för en till liten plutt!

alwiz
0

Jag tycker inte det är så stor skillnad med en eller två kaniner.
Det går ju mycket mer hö, spån, halm osv. men inte till skötseln. Då är det ju bara roligare att ha två kaniner om man ska hoppträna tex. =)

Vihed97
0

Jag och mamma letade efter en kaninhona på blocket, fick egentligen ingen mer efter min första kanin. Men mamma övertalade pappa, hon pratade med honom osv 8) och jag fick min lilla Våfflan :)

Hon skulle inte avlivas eller så, hon var en bebis. Och nu har jag 6 kaniner snart.. 4, men ska hämta två till snart xD<3

Sweetienin
0

För mig när jag skulle få min andra kanin, så tjatade jag jättelänge! Pappa sa att han tyckte som mamma och mamma totalvägrade. Men jag tjatade jättelänge och skrev massa listor och höll på.
Och så pratade jag med mamma och sa att jag verkligen skulle klara det och att hon egentligen visste det. OCh typ att det här är mitt intresse och alla mina kompisar har sina intressen så dom kan aldrig vara med mig på grund av det. Men mamma sa nej endå. Sen åkte mamma och pappa på kryssning över en helg och när dom kom tillbaka lovade mamma att vi skulle prata om det.
Då pratade vi och hon sa nej som vanligt och jag grät jättemycket och tänkte ge upp. Men då satte hon sig bredvid mig i soffan och kramade mig och sa: "Du får en till kanin, men inte en sån där stor belgisk jätte eller vad det nu heter". Jag blev jätteglad och sprang upp och berättade det för min syster och hon blev avundsjuk för hon hade ju ingen kanin och då sa mamma att vi skulle få varsin ^^
Men det fick vi inte, det var bara jag som fick. Jag kommer ihåg det så bra fast det var så länge sen. (:
Och nu har jag 8 kaniner och 6 ungar och mamma älskar kaninerna :P

Så mitt tips? är att tjata, och berätta vad du kan om kaniner och sånt. Men tjata inte aldeles för mycket. ¨Då tar det stopp till slut och mina föräldrar hotade till och med att sälja min första kanin ett tag om jag inte slutade tjata. Då började jag diskutera istället och det funkade ^^

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner