Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1132 ggr
bambill
0

Omplacering

Har efter mkt om och men bestämt mig för att omplacera mina kaniner, då tiden tyvärr inte räcker till :( Men jag vet inte riktigt bästa sättet att gå tillväga. Bäst att lägga ut annons? El är det bättre att lämna till ett omplaceringhem så får de förmedla vidare? Någon här rent av som har plats och tid för några fler kaniner? Pengar är inte det viktiga utan jag vill de ska få komma till någon som har tid för dem.

Tankar, funderingar och råd ?

Emelie
0

Omplaceringshem skulle ju fungera, men tänk på att du själv kanske inte får veta vart kaninerna hamnar framöver då.

Det jag skulle göra är att lägga ut annons på dem, dels här, och dels på andra kaninforum först och främst. Börja inte med att annonsera på blocket, för där kommer du få svar från alla möjliga sorters människor. Folk som håller till här har ju troligtvis en del kaninerfarenhet.

Hoppas det hjälpte lite!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

bambill
0

Tack för svar!

Blocket hade jag inte tänkt mig, just av den anledningen du nämnde. Börjar nog med att skriva en annons här.

En fråga till: Omplaceringshem, finns det någon lista över vilka som finns el hur hittar man dem?

(nybörjare på omplacering, så ursäkta om frågorna är lite korkade)

Emelie
0

Jag är inte heller så inne på omplaceringshem osv, så det bästa du kan göra är nog att söka på google. Vart bor du någonstans? Jag kan nog kolla upp några om jag får ditt "område".

Inga frågor här är korkade, kom ihåg det! :) Det är alltid bättre att fråga en gång för mycket än en gång för lite.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

bambill
0

Jag bor i Göteborg. Google får jag upp så mkt på så jag blir alldeles snurrig :P Skulle kännas bättre om det isf fanns något som någon rekomenderade.

Emelie
0

Hm, tyvärr kan jag inte någon bra i Göteborg. Men någon annan här på forumet kanske kan rekommendera. Vart är alla? :)

pigelina
0

Vad jag vet så finns det inget omplaceringshem i göteborg, inte vad jag hört talas om ifl?

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Valkyrie
0

Jag rekommenderar nog att du själv annonserar här inne på kaninsajterna på iFokus.
Tycker inte om omplaceringshem så mycket (av de jag sett) då de plockat åt sig alla möjliga kaniner som parat sig och det har inte varit en bra miljö för kaninerna med så många kaniner runt sig, bara stressande.
I alla fall där jag var satt kaninerna i små burar och huller om buller och stressigt, sålde kaniner som var dräktiga och ingen koll.

Men finns säkert flera bra omplaceringshem mern jag tycker i första hand man ska omplacera själv, desutom vill de ha betalt på omplaceringshemmen.

Skulle vara bra om du skrev en tråd, vart du vill att de hamnar, tillsammans?
Är de kastrerade? och så kan du ju även kräva av köparen att du får komma och hälsa på och att kaninen/erna ska få stanna där hela livet :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

bambill
0

Tack till er som svarat!

Lagt in en ny tråd om kaninerna, börjar med det.