Ungar?
Har parat om min hona för andra gången då hon bara blev skendräktig? första gången ja prova. Så hon kan föda när som nu! :D Om hon nu blev dräktig.
Ja parade henne första gången den 5:e juni och sedan blev det inte förrän en vecka efter som ja kunde para henne en sista gång igen, alltså den 12:e juni. Så antingen om hon blev dräktig kan hon föda nu (dag 30) eller runt en vecka framåt.
Jag hoppas verkligen att hon är dräktig! Det är isåfall min första kull och är så spänd på å få se om hon e dräktig!
Nu till saken. Hon ligger ned väldigt mycket och nu på senare tid har hon börjat äta och dricka mer. Hon är väldigt social ibland men har blviit ganska revirskyddande nu.
Jag kände på hennes mage i förrgår och den känns mycket större. Hon har alltid varit smal och ja hoppas att ja inte bara inbillar mig att den e större men min mamma sa att hon också tyckte att den kändes större. Sen så kände jag på hennes mage för att se om ja kunde känna några ungar.
Jag kände mellan hennes bakben, alltså inte på könet utan bokstavligt talat mellan benen på hennes mage om ni förstår vart ja menar? Och där på ena sidan kände jag någon slags knöl och på andra sidan tyckte jag att jag kände 2 knölar, ville inte röra för mycket så har inte känt mer.
Förlåt om de blev lite långt, men tror ni det är ungar? Tror ni hon är dräktig?
Som det låter så är hon dräktig, men man kan aldrig vara säker förrän ungarna ligger i boet, eller förrän man går till veterinär och kollar upp det.
Jag håller tummarna för dig! :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Om du parat med en veckas mellanrum kan du inte veta när honan blev parad?
#1 Okej :) Men dom där knölarna ja kände, vad är det? Jag kände på min andra hona på samma ställe men hon hade inga sånna, ja tänkte att de kanske var något slags organ kanske xD men kan de va ungar?
#3 de kan vara tarmen du känt
#3 Det kan vara ungar, men behöver inte vara. Jag har tidigare trott mig känna ungar utan att det funnits några där tyvärr.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#4-5 Okej men då hoppas ja att de e ungar! :D
Du får skriva här om hon har fått bebisar ;D
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
#7 Aa de kommer ja göra! :D

Åh, vad spännande! :D
Håller verkligen tummarna för dig att det blir några!! :D
När jag hade parat min kaninhona, och dagen innan hon skulle föda, så kände jag på hennes mage, och man kände hur många sparkar som helst i magen.. :) Och vips, nästa kväll runt 21.10 så låg det 7 st små ninisar i boet! ^^,