Bada kanin
Kan man bada sin kanin och vad ska man då använda för schampoo? Min kanin är alldeles kladdig därbak (gissar på brunst, ser ut som det). Tycker inte att enbart vatten hjälper så mycket.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Bada kaniner bör man nog endast göra i yttersta nödfall då deras päls och hud inte mår bra av det…
Många utställare som får problem med t.ex gula tassar eller om det blivit kladdigt på något ställe använder flytande galltvål och sköljer sen ur ordentligt (fast då bara på det stället som är smutsigt).
Annasr ska ju kaniner kunna hålla sig rena och fina själva och blir de kladdiga av avföring i rumpan osv så bör man kolla att kaninen inte är för fet eller sjuk eller att den får felaktigt foder.
#1 ja jag vet att man inte ska bada kaniner mer än nödvändigt, men detta är nödvändigt därför frågade jag vilket som är bäst att använda :)
Min kanin har känslig mage, hon fåt pellats, alltid tillgång till hö och morot kanske 1 gång i veckan :)

Vart kan man köpa galltvål? har hört att man kan använda mild tvål eller vad tror ni?
Har eucerin (stavning?) hemma och den är väldigt mild och oparfumerad eller vad säger ni om lactasyd oparfymerad? :)
Galltvål låter äckligt ^^
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

Kan man bara köpa det på hemsidan eller finns det i andra affärer?
Verkar ju väldigt bra =)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Okej låter bra:D
#5 Man kan köpa det på deras hemsida, men även i andra affärer. Listan på återförsäljare hittar du under flikan "försäljningsställen" på deras hemsida.