2 Jättar på 25 kvm?
1 oktober kommer jag flytta till en mindre lägenhet. 25 kvm. Jag har 2 jättekaniner(en fransk vädur och en belgisk jätte) + en hund, alla 3 funkar jättebra tillsammans och går lösa där jag bor nu. Men det är ju lite skillnad på 54 kvm och 25…
Tror ni att det kan funka? Eller måste jag göra mig av med kaninerna? :(
Jag tycker gott du kan testa först och se hur det går. =)
Håller med Ninni :)
Fuknar de bra nu tillsammans borde de gå i den nya lägenheten med :)
Tycker som dom ovan :) Testa dig fram, om det inte går får du väll sälja dom :)
Lycka till!
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~
Tack för svaren. :) Självklart kommer jag inte sälja kaninerna utan att ha provat först. Tycker bara att 25 kvm låter så himla litet(har inte sett lägenheten då den ligger långt långt bort). Min BJ är en riktig liten galning som far runt överallt hela tiden. Så känns som att det kommer bli lite jobbigt på mindre yta. Men att göra sig av med dom är verkligen sista utvägen. Nästan så jag hellre flyttar igen isåfall..
Tycker också du ska testa men uppmärksamma dig gentemot hunden då hunden säkerligen kommer reagera mest på utrymmet. Hunden kommer ju hamna närmare kaninerna på 25kvm men klarar den att en kanin eventuellt skulle trampa på den eller råka hoppa på den eller dyligt är det ju ingen fara men en del hundar kan kan naffsa till och då är det mycket som kan gå fel. Alla hundar har ju i grund och botten jaktinstikter.
#6 Det är ingen fara med hunden. Kaninerna klättrar över henne när hon ligger på golvet och använder henne som trappa för att komma upp i sängen. Hon är världens snällaste. :)
#7 Då ska det nog inte vara problem.