dvärgvädurs hane sökes
hej, jag skulle jätte gärna vilja para min dvärgvädurs hona, hon är brun,vit och svart och hon är drygt ett år gammal. jag söker ingen speciell färg eller så på hanen bara det är en dvärgvädur och att den är i ungefär samma ålder. Jag bor i Höganäs, så om ni bor i närheten av Höganäs och skulle vilja låna ut er hane så skriv till min mejl. skriv i mejlet om det kostar något och hur mycket isåfall. :) tack på förhand.
Vad är målet med kullen? Har din hona fått ungar förr?
vad menar du med målet med kullen ? :) nej hon har aldrig haft ungar innan.
Hur gammal är honan då?
ett år
Tror #1 menar att man måste ha ett mål, eller så att säga bra anledning, att ta kull på sin kanin. Det finns alldeles för mycket kaniner till salu som kommit till bara för ägaren tyckte det var kul med en kull eller för att ungarna är söta!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#4 om hon har fyllt ett år finns de alltid en liten risk Att ta en kull, vilket man bör vara medveten om. Dessutom håller jag med om att om du inte har "ett mål" med kullen eller avlar för att få fram något speciellt (tex en speciell färg eller ngt liknande) så är de rätt onödigt Att ta en kull. Men de är ens eget val
nej jag har inget "mål" med kullen, och jag fick tipset av en kaninuppfödare att gå in här och söka, men det verkar som en väldigt dålig ide
#7 De är inte illa menat utan vi (iaf jag) vill bara att du ska få rätt att veta "baksidan" med Att ta en kull "bara för att de är söta" eller varför man nu vill ta en kull. Och dessutom vill vi djurets bästa och en hona som inte har haft en kull innan och passerar över 1 år löper mkt större risk att få komplikationer under en förlossning. Men de beror ju på om man vill riskera sin kanin för att få ungar.
Dessutom finns de hundratals kaninungar på blocket som också är kullar "som var kul att ta" som inte är renrasiga och kan inte bli annat än kel/hoppkanin