Viltfärg men vilken?
Har en unge, som är viltfärgad, trodde först det var viltgrå, men nu vid 2½ veckas ålder ser den inte alls ut som viltgrå. Är näsran helt svart, men öronen ser viltfärgade ut och så lite, lite vis nosen. Men hela ryggen ser svart ut, man kan urskilja lite viltfärg mitt på. Undersidan vit, översidan av bakbenen/tassarna cremefärgade. Har ingen bra bild men på den här bilden är hon längst till vänster, den lilla krabaten som ligger utanför.
Kan tillägga att hon är wienertecknad.
Det första som ploppar upp är om det kan vara en järngrå.

#1 Är lite inne på det också, efter att ha kollat runt lite på färgsidor.

Har skrivit in järngrå på hemsidan nu, hoppas det stämmer.
Oj, herregud vad kär jag blev i den svarta som hade en enorm vit wienerteckning =O<3<3
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

#4 Jo, hon är fin. Ser ju lite brokad ut på ryggen.
Åhh så söta!
Få man sno en
Älskar den gul/vita
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

Det set ut som att den är ljus i öronen och det är inte järngrå.
#7: Ja, det har du rätt i.
En väldans mörk viltgrå kanske?
Jag fick en viltgrå en gång som var väldigt mörk jämfört med de andra viltgrå, men han blev ljusare med tiden.

#8 Viltgrå kan se nästan svarta ut i den åldern, speciellt om toppfärgen går långt ner på stråna. Det är ju topparna som växer ut först. Så det skulle kunna vara viltgrå.

Har kollat nu och den är cremefärgad i öronen. Så då kan den inte vara järngrå?? Är den viltgrå så är den väldigt mörk, ser inte alls ut som en viltgrå.
kanske det är en viltsvart?
// Michis
om fläckarna inte är svara bleks dom väl i solen? eller jag vet inte :)

#10 Men jag har ju haft många viltgrå tidigare, har precis sålt två från en annan kull och dom såg ut som viltgrå redan i den åldern som den här ungen är nu. Har aldrig haft nån viltgrå som sett ut så där.
#12 Men ser inte viltsvart ut som vanlig svart, har för mig att jag läst det, att det inte går att se skillnad på svart och viltsvart.
#13 Förstår inte vad du menar, vilka fläckar bleks i solen?
Vad heter din hemsida? :)
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

Länkar till min hemsida: notvikensdjur

Otter svart skulle det kanske kunna vara. Eller har den lite brunnyans?

#17 Men nog ser man ju att det är viltfärg, på öronen och lite på ryggen.

Ingen som har nån åsikt om färgen, men det kanske är viltgrå ändå, fast jag har då aldrig haft nån som varit så mörk.
Kan det kanske bero på att den är lejonhuvad, dubbelmanad. Vet ju att långhåriga marsvin som är viltfärgade brukar se nästan svarta ut.
Har ingen aning om vad det kan vara för färg, men fin var den! 

Tycker den ser viltgrå ut. En mörk viltgrå som säkert ljusnar med åldern.
Väldigt söt är den iaf! :D
// Michis

Jo, nog blir den viltgrå tror jag. Man ser att mellanfärgen växt ut på öronen.