Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2108 ggr
UlrikaD
0

Märklig annons

Vet inte om man får länka till blocket-annonser på er sajt, men den här har jag sett länge nu i olika utföranden.

//*Länk borttagen* (Ej OK att länka till blocket-annonser).\\

Är det bara jag som tycker det är märkligt att man annonserar efter kaniner som bortskänkes för att sen avla på dem? Spelar ingen roll vad för ras eller nåt, bara de är i rätt ålder. Och sen annonsera efter burar till kaninungarna för det har man inga heller.

Men fler kaniner vill man fortfande ha.

[aammE]
0

Det där såg riktigt konstigt ut, ska ringa henne/honom sedan och fråga vad det är hon/han håller på med. Dessutom att ta ungarna från amman när de är 4v gamla är ju alldeles för tidigt, usch.

(Printscreenade annonsen så även om det blir borttagen så kan man se den om man vill.)

Tangotime
0

Nu tror jag nog att vi går händelserna i förväg. Det står väl inte att ungarna är 4veckor när dom flyttar till egen bur? Det står väl att ungarna ska flytta till egna burar OM 4veckor och att hon innan dess behöver burarna som folk skänker/säljer.

Skit samma, annonsen känns väldigt oseriös. Som om ett barn på 10-12år sitter med alldeles för mycket kaniner och ändå vill ha fler att avla på! Hon har ju inte burar till dom hon redan har och ändå vill hon ta emot fler kaniner för att använda i Avel! Undrar om hon har ormar också… verkar väldigt mysko!

#1 Om du pratar med henne så vill nog fler än jag veta vad hon sagt!

Zvintos
0

Tog bort länken, då det inte är OK att länka till blocket-annonser.

jahadu
0

jag har sagt det förut och jag säger det igen.
Jag tycker att det är fel att diskutera annonser bakom ryggen på folk, och dessutom på ett forum!?
Ingen tjänar nåt på sånt här. Bättre att ringa annonsören och vill man nu prata med utomstående om annonsen så tycker iaf jag att man kan ta det via något annat än ett öppet forum.

Blir så mycket trevligare om man inte dömmer och hänger ut människor såhär =)

Tack för mig.

Valkyrie
0

Håller med Emelie, men ska ändå blir intressant att höra deras åsikter.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

UlrikaD
0

När jag ser sådana här annonser som gäller djurslag jag själv föder upp så tar jag själv kontakt.

Men när det gäller kanin så är det inte mitt djurslag, men annonsen kändes så oseriös och jag har sett många av dem i flera veckors tid. Då ville jag bolla över det till någon som kan mer om djurslaget för det hela kändes inte ok.

Och som sagt, visste inte om man fick länka eller inte, därav min fråga i första inlägget.

[nataschaj]
0

Finns den kvar???

Pma mig om länken i såna fall e nyfiken

[bebba]
0

Vill också se länken

LucyLove
0

Pma lönken till mig med!

Tangotime
0

Fast jag håller inte riktigt med. Om man lägger ut en annons för allmän beskådning tycker jag att man får räkna med reaktioner. Både bra och dåliga. Och skriver man då en annons som anses oseriös av många så får man nog räkna med reaktioner från folk. Sen är det ju bäst att ta reda på hur det faktiskt ligger till också så det inte bara är en massa fördommar. Men att prata om annonser man ser tycker jag faktiskt att man bör få göra helt öppet.

Då är det väl bättre att diskutera det på ett forum än som endel skickar jätte otrevliga mejl till annonsörer med hot osv. Det här är ju ganska oskylldigt ändå. Här diskuterar vi på ett civilicerat sätt

Rexkanin
0

Vad är det för bild på annonsen (Eller om det inte är nån) ?

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

Tangotime
0

Tror inte det var någon bild alls.

[Bolten]
0

#11 ingen bild

Rexkanin
0

Ok, tack!

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

[nataschaj]
0

från vilken del av  landet finns den?

[Emmla]
0

jag förstår inte, är det länkarna till chinchilla hemsidan ni pratar om? eller vad? kan någon snäll pma mig länken ni pratar om isådana fall?

[nataschaj]
0

Elr så kan ni skriva rubriken??? de kan ju knappast bryta mot nått här, för ja hittar då inget om just kanin…

bunnyheart
0

#16 Nej haha det där chinchilla grejset är henne "signatur" här på iFokus :D

Jag skulle gärna vilja se annonsen, bara skriv rubriken och i vilken del av landet det är så hittar jag dit själv.^^

#1 Har du ringt?

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

teddykaniner
0

Vill också se den..

Med vänlig hälsning,
Jenny

malin--a
0

Jag vill oxå se om någon har lust att länka den till mej…

alwiz
0

Kan ingen skriva bara på villket landskap man ska gå in på och beskriva hur man kan hitta annonsen?
Eller får man inte göra det? Rätta mig om jag har fel.. ;)

kaningodis
0

Jag vet vilken/vilka annonser det gäller.

PM:a mig så svarar jag, orkar inte skicka till alla, lättare att bara svara på PM :P

Kastanjegårdens Kaniner

Ljusta
0

Skriv "skänka" och kolla in en annons i Skaraborg ;)

Ljustadalens kaningård

alwiz
0

#23 tack^^

Såg ju inte så seriöst ut, verkar som om någon tycker det är "lite kul med kaninungar".

bunnyheart
0

Det kommer ju upp en massa annonser vilken är det^^ ;D

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Ljusta
0

#25 Nej det gör det inte ;) Sök på gnagare och kaniner såklart ;)

Ljustadalens kaningård

bunnyheart
0

Håller med #2 det står inte att kaninerna är 4 veckor utan hon behöver burar inom 4 veckor.

Dock kan jag tycka det är lite oansvarigt, jag menar; har hon inte tänkt på burar och så i förväg?

Sen borde hon ju kunna köpa burar!

Hon tar emot fler kaniner men har för lite burar jag tycker iallafall det är lite konstigt!

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

[nataschaj]
0

tycker inte den annonsen va så konstig, vists kanske inte så genom tänkt men så kan de bli ibland.

UlrikaD
0

#28 Inte så genomtänkt? Det kanske kan hända den bästa.

Men i annonsen där hon söker burarna söker hon ju även efter fler kaniner. I avelsmässig ålder och ska alltså skaffa fler kaninungar. Borde man inte tänkt till nu då?

[nataschaj]
0

29 får la hoppas då att nån som ifrågersätter henne om va de e för mål osv hon  e ute efter. men nej hon har inte tänktigenom detta överhuvdtaget..

[Emmla]
0

ok, lite konstigt var det nog.

"Nu tar jag några blandras ungar på mina kaniner, oj nu måste jag ha burar till ungarna, fast jag har inte råd. äsch jag kollar väl om någon vill skänka några burar till mig, men jag har ingen bil att hämta dem i. Aja jag får väl be dem att köra hem dem till mig. Nu köper jag lite fler kaniner och tar några fler kullar."

kan verkligen inte tänka längre än näsan räcker den där

[nataschaj]
0

Men mejla till henne å tala om, om ingen gör de så kmr hon fortsätta.

och jag e inte så jätte insatt i just kaninå har nu inte tid att leta upp den annonsen å mejla henne.

UlrikaD
0

Idag finns det ny annons där hon söker fler kaniner, burar osv…

UlrikaD
0

Och där kom svaret, för att tjäna pengar. I och med att man inte fick länka så kopierar jag vad som står i henne säljes annons idag. Samtidigt som hon har ny annons inne om fler kaniner och tillbehöver mottagis. Fast gratis då förstås.

**Startpaket nummer 1:
1 kanin, 1 innebur, spån, mat, hö, vattenflaska, matskål. (så länge inneburarna finns kvar)
Pris: 850kr

Startpaket nummer 2:
1 kanin, 1 ute bur (3-kantig, spån, mat, hö, vattenflaska, matskål.
Pris 450kr

startpaket nummer 3:
1 kanin, spån, mat hö, vattenflaska, matskål.
Pris: 250kr**

Det är ju en jättebra affär för henne, få grejer och kaniner gratis och sälj vidare.

kaningodis
0

#33 Tro inte att det är den andra annonsen…finns minst 5 annonser från samma person uppe nu. Det kommer nya hela tiden och ibland förnyas annonserna.

Kastanjegårdens Kaniner

Ljusta
0

Nu blev det helt plötsligt mycket mer oseriöst. Fy och usch för sådana människor! Hoppas inte så många hinner skänka henne saker som hon sen ska sälja… Usch!!!

Ljustadalens kaningård

Tangotime
0

Men ser inte folk det oseriösa i hennes annonser? Kan det verkligen vara folk som kör dit och lämnar saker till henne? Och om man ser hennes annonser så måste man ju lägga ihop ett och ett och se helheten, och den verkar ju rätt sjuk. Men det finns alltid folk som är naiva, lättlurade eller vill "rädda" djuren i från dessa oseriösa "uppfödare" och det gör att dom kan fortsätta föda upp och sälja sina djur. Tyvärr!

bunnyheart
0

#37 Håller med!

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

[nataschaj]
0

37 det är inte alla som ser helheten tyävrr… så jag tror hon lyckas sälja ganska så mkt och hon lär fortsätta tills nån ifråger sätter hennes tänkande i det hela.

MajaL
0

Vad är det för annons? Fattar inget. =/

Någon som kan PMa länken?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

bunnyheart
0

#40 Jag PMar länken till dig nu ;)

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

kaningodis
0

#40 Det är inte en annons utan flera stycken!

Kastanjegårdens Kaniner

bunnyheart
0

#42 är det :o trodde bara vi pratade om en men aja (vet att du skrev till #40) då får Maja iallafall en länk till en av annonserna ;)

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

MajaL
0

#42 Vill du skicka de andra, utom den där hon söker en massa saker som folk ska köra hem till henne?

Kan nog bara instämma med rubriken "skum annons"…

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

citronsaft
0

Verkar då inte särskilt seriös!:O

Anema
0

Hon har tagit massor av bilder från google och lagt in i annonserna!

Fornuddens
0

Usch, hemskt om det finns de som skänker bort sina djur utan att veta bättre, där hon bara vill tjäna pengar och sälja vidare. Det är ju DJUR! Skrikandes Förstår inte hur man kan försöka tjäna pengar på att ljuga och "förmedla" djuren på det sättet.

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.

LucyLove
0

Kan någon PMa länken till mig?