Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 3285 ggr
Mumsing
0

vill nån ha mumin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pga tidsbrist måste jag sälja min kanin Mumin.
Han är en kastrerad hane som fyller 1 nu i månaden.
Mumin är en glad kanin som är lite sprallig av sig, och är rumsren. Han bor ute för tillfället men har annars bott inomhus med mig hela vintern, och han kostar 300 kr. Inget härstamningsbevis eller stamtavla, tyvärr.
Men priset är inte det viktigaste, huvudsaken är att han får ett bra hem!
För mer info, adda ; ssalthammer@hotmail.com

vit blåögd. han är min älskling. ?

Valkyrie
0

Vart finns han? otroligt fin :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

LitenPyssling
0

Tråkigt att du inte kunde ha kvar honom längre =/.
Hoppas lille killen får ett bra hem, dit han kommer.

För dem som vill veta så är Mumin uppfödd hos mig.
Han är:

U: Hotspot
Dvärgvädurs korsning viltgul Wienertecknad blåögd.
Hotten kommer dock ursprungligen från affär, så vet tyvärr inget om hennes bakgrund mer än att hon måste haft pigga och nyfikna föräldrar då hon själv är det + mycket barnslig ^^,
Har haft henne 2år och har henne fortfarande (bortskänkes dock till rätt hem)

E: Östgårdens Cing Creol
Dvärgvädur med härstamningsbevis, Viltgrå Wienertecknad blåögd.
Mycket trevlig herre som jag haft i 2år nu. Otroligt kelig och mysig.

Mumin föddes i en kull på 5st ungar. Ganska stora ungar, han var den minsta men klarade sig utan problem. Piggast av alla, mest nyfikna och har alltid haft ett sinne för lek hos mig.
Hos mig var han även otroligt mysig att hålla på med, lite sprattlig iband men oftast inte.

Det var lite om Mumins (Alf som han hette hos mig) bakgrund!
Bara att fråga om ni undrar något över hans föräldrar så ni har hum om vad han har för gener bakom sig.
Kan berätta mest om pappan dock!

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Mumsing
0

tack Evelina för informationen =)

ja, kommer sakna honom så grymt mycket. Han finns i parteboda utanför Ånge, medelpad. På landet alltså :)

malin--a
0

Nej fy så fin! Jag älskar ju både blåögt och vitt. :) Hoppas du hittar ett nytt hem åt honom!

LitenPyssling
0

#3 Minsta ja kunde göra =)

[aammE]
0

Åh, fin! Synd att han var kastrerad bara. :/

Mumsing
0

#6 jo vi fick kastrera honom eftersom jag har honor här hemma , han kan gå ihop med andra kaniner ( dock inte honan vi har hemma nu, hon är sur av sig xd )

Kom på att hans sele medföljer också, ett ljusblått och ett 2,5 - 3 meters koppel. :)

Mumsing
0

puttar :)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Rozza
0

Gud vilken sötnos. Jag är Hotspots gamla ägare det var jag som köpte henne djuraffär(djurmagasinet Östersund/lillänge) så så mycket om bakgrunden vet man ju inte. Hade jag haft plats hade jag gärna köpt honom. men hoppas han får ett bra hem med andra kaniner eller något.

Billikanin
0

Han är verkligen väldigt söt!

Mumsing
0

mjo söt är han alltid. och jätteglad av sig, han ska alltid fram och säga " hej " ser det ut som. ?

Mumsing
0

Ingen som vill ha honom? :/

Luckyt5
0

Han är jättesöt!

/ Tilda

Mumsing
0

söt är han alltid. :')
Men jag önskar att ja haft tid att ha kvar honom, men nu blir det gymnasium och grejjer serru! Och då hinner jag helt enkelt inte.

Därför vill jag att någon kan ta honom. han skulle inte få det så bra här längre. :/

LitenPyssling
0

#16 Ett tips? om du ska bo i lägenhet, eftersom han är kastrerad så borde han heller inte skvätta så mycket heller.
Skaffa en innebur och ha honom där?

Tror säkert att dina föräldrar kan ta hand om restrerande kaniner om du kommer hem på helger. Kanske pendlar inte vet jag.
Bara en tanke.

Jag pendlar 13mil varje dag och har just nu 12 kaniner, så det går om man verkligen vill!

Rozza
0

#17 tycker du gör det bra att du verkligen orkar ;). Jag pendlar 6mil varje dag och tycker det är mycket har just nu 14st kaniner just nu.

Det kan vara svårt att ta med en kanin när man flyttar vissa lägenheter tillåter inte att man har djur. och bor man på skolan är det typ samma sak. Plus att det är dyrt att vara student och ha husdjur. Det är därför jag måste sälja mina :(.

Johanna-Larsson
0

Har han bra temprament/personlighet? :)

Vart finns han? :)

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

LitenPyssling
0

#18 Ja, det är jobbigt, men vill man så fungerar det =D. Och som plus på kaninerna har jag dessutom 3st hästar som ska ränas ;)

Mumsing
0

#19 han finns alldeles utanför ånge, i medelpad. :)

( mellan östersund och sundsvall! )
Han är jättesnäll, och har ett bra temprament.
Bits gör han inte, men han kan smånafsa. Och han biter inte i sladdar och så, och han älskar att vara med katter, haha. :)
Han är jätteliten. :D

Han gillar också att springa runt, :)

nytagen bild, :D

Mumsing
0

okej, han ser lite skräckslagen ut, men det är för att han nyss har fått springit omkring som en tok och precis när jag knäppte flög det 2 svanar förbi xD

[nataschaj]
0

Jätte fin! skulle gärna vilja ha han, men kan tyvärr inte åka dit.

e han dominat elr mer undergiven??

Johanna-Larsson
0

Supersöt, men inget för mej, lycka till! <3

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

Mumsing
0

#23 jaadu. Han jagar inte andra kaniner, om ja säger så. ;)
Jag har inte full koll på sånt, men jag kan skriva såhär ;
Vi har en hona här hemma och hon kan inte gå ihop med NÅN. Hon jagade Mumin och han verkade inte bry sig om henne så värst x)

Mumsing
0

putt!

Jennymaria
0

Ja-a du, skulle jag inte bo i Finland….:-P

NaimaG
0

Hade han vart närmare norr över och om bur funnits med så kanske. Han är underbart söt.Kyss

Billikanin
0

Han är underbart söt! Hoppas att han får ett bra hem snart!

Mumsing
0

#28 går ju alltid att finna burar. :D

Kassy
0

Synd att han var kastrerad för jag söker nämnligen efter vitblåögd dvvhane..:S

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Mumsing
0

nu ångrar jag de ju lite smått..xd
jag vågar nästan inte lägga ut annons på blocket heller för att pappa sa att där finns så många oseriösa " icke kunniga " och jag vill verkligen att mumin kommer rätt! :o

Kassy
0

# 32 Det har han i och för sig rätt i, men det finns ju även seriösa där. Dock är det kanske inte bästa alternativet ändå..

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

Mumsing
0

#33 nae, hellre låter jag " annonsen " ligga kvar här och får putta upp den i evigheter, hehe. :)

Rozza
0

#34 Blocket är inte så farligt har bara sålt två kaniner som kommit i fel händer en gång dom andra har kommit till bra familjer. Dom som kom i fel händer var för att jag sålde dom till en utländsk familj som inte hade någon kunskap så fick tillbaka dom efter ett par månader. Har man kontakt med köparen med jämna mellanrum kommer det gå bra och va inte rädd att ställa krav på köparen.

Om jag hade sålt Mumin hade jag nog skrivit att han gärna vill komma till någon som redan har kanin gärna hona som han kan bo med.

[vretenskaniner]
0

#32 Vi lägger ut annonser på blocket, alltid. Det har väll varit någon oseriös, men det är ju bara säga nej till den. Alla våra kaniner har i stort sett hittat nya hem via Blocket!

Mumsing
0

# 35 o # 36 okej, kanske värt att pröva då =) gör det någon dag framöver! =D

utekaninen
0

Tror du man kan träna honom till hoppning?

Super söt var han iaf :)

Mumsing
0

#38 hela förra sommaren hade jag små hinder i hans Hage så han fick leka, han följde efter mig ÖVERALLT och hoppade mer än gärna! tror det skulle gå ja :d

Mumsing
0

puttar

SimsBrooke
0

Gud vad fin han är, har ju iofs redan en kanin och jag vet faktiskt inte om dem kommer passa ihop.. ?

Hur tam är han? Kan man hålla honom utan att han vill ner på engång?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

fripe
0

Gick han lös #39?

Får veta om jag får köpa kanin v 31.

Hoppas han finns kvar tills des vill köpa en hona och kastrerad hane

Kassy
0

# 42 (OT) Villken vecka är det nu? =0

SimsBrooke
0

Vecka 24 blir 25 på måndag

Mumsing
0

#41 Jag kan hålla i honom, men han vill gärna " byta ställningar " i famnen om man säger så, ibland vill han sitta i famnen och ibland inte. det är olika. :)

#42 inomhus gick han lös, men inte ute. Vi hade en stor Hage ute då som han gick i. :)

Mumsing
0

däremot när han vill ner från famnen, blir han ivrig och ska skynda sig. men de är bara o träna. :)

SimsBrooke
0

#46 okej.. Ja det är synd att jag redan har en kanin..hehe

Mumsing
0

#47 aha tusan. :)
vill att han kommer till ett bra hem, <3

SimsBrooke
0

#48 ja det förstår jag =)

Kickan90
0

Har han hittat något hem än? *nyfiken*

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Mumsing
0

nej tyvärr inte. :)

Emelie
0

#35 Kändes lite onödigt att du var tvungen att påpeka att det faktiskt var en utländsk familj. Jag tror det finns en del människor här som kan ta illa upp av det.

Det finns dessutom jättemånga bra utländska familjer som tar hand om sina djur superbra.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Rozza
0

#52 sant, det finns ju svenskar som är dåliga på och ta hand om djur också. Tror att jag menar att det finns okunniga människor i mitt fall råkade det vara en utländsk familj och inge illa menat med det.

bellamollylovee
0

Vilken sötnos (: Blev riktigt sugen, men har inte plats för fler kaniner tyvärr =/ Jag som tillochmed bodde nära ^^

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

Mumsing
0

#54 synd att du inte har plats för fler kaniner. :(

jag funderar även på att sälja 2 burar jag har med mumin, en " typisk " blå innebur ( har ej tagit mått. ) och en utebur orange med hjärtan som " dörrhandtag ", lite sliten kanske men den funkar! :)
Isf blir det inneburen för kanske 400, och uteburen för samma pris.

är man intresserad så adda gärna ssalthammer@hotmail.com , min msn !=)