Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1021 ggr
[vretenskaniner]
0

Akta er!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill bara varna er för denna hemska sommarvärme!!

Idag hände det som inte ska hända, vår älskade Curry somnade in, då han fått värmeslag, trots vatten och skugga… Rynkar på näsan

Så låt kaninerna vara i sina burar under dom värsta dagarna. Vila i frid, fina Curry <3

Tarja
0

Ja usch och fy.
Tycker att det är alldeles för varmt just nu, både för djur och människor :(

Beklagar sorgen, vila i frid Curry. <3

[BonnieL]
0

Nej men usch! :(
Beklagar, kram!

NaimaG
0

Ja usch ja. Jag har förlorat en Engelsk Scheck i värmeslag en gång. Hon fick hjärtstillestånd och skrek något fruktansvärt innan hon dog och jag ver med henne. Hon bodde inomhus så det kan hända vart som helst.

Lider med dig och jag beklagar sorgen. RIP Curry.

[vretenskaniner]
0

Jag och Linnea tackar så mycket. Det är tråkigt att sånt här ska behöva hända, jag menar, om jag inte släppt ut han imorse, kunde han ha levt nu… Kram till alla!

DixiStampeson
0

Hm, hur märkte ni det? alltså att hon hade värmeslag? Funderar bara .

[vretenskaniner]
0

#5 Det är det som är troligast, då han låg i solen, och det fanns skugga.

emms
0

Usch då :( Vad tråkigt!

Mina har fått komma ut ganska sent dom sista dagarna. Släpper ut dom vid 4 då det är skugga i hela hagen. Igår fick jag kyla av alla kaniner och slänga in isflaskor och allt sånt :(

Emma

Johanna-Larsson
0

Vad tråkigt, beklagar :(<3 *kram*

La in isflaskor till mina kaniner, men det var nära på värmeslag där också, 37,9 grader!

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

Tarja
0

#4 Tänk inte så Emma, det är inte ditt fel <3

[vretenskaniner]
0

#9 Tack Tarja <3

Kristall
0

Usch, vad hemskt.. Men det var inte ditt fel, tänk inte så. :(

Själv låter jag mina kaniner vara ute från morgon till sen kväll, det är svalare i hagarna här faktiskt, marken är sval i skuggan och i ena hagen har de grävt hålor i marken som de svalkar sig i. Isflaskor och vatten används flitigt.. Nästan så man längtar till vintern.. :(

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Fridaaaa
0

Vad hemskt :/ Vårat ena marsvi dog för någoin vecka sedan, troligtvis av värmeslag trots skugga och vatten :/ Så vet hur det känns.

Min ena kanin har det bättre i sin utegård/rasthage än i sin bur för det är mer skugga där utegården är och den går att flyttade lättare till skugga än själva buren :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.