Vilket tak är bäst?
Hej!
Nu är det så att min kanin inte vill vara kvar i sin rasthage med kompostgaller så hon har börjat klättra :/
Så min fråga är vilket tak är bäst att ha när man har kompostgaller så kaninen inte kan klättra över?

Ingen som har något bra förslag?
man kan ju ha hönsnät;)

Okej, tack för förslaget :)

Du kan göra en trekantsbur av kompostgaller eller en fyrkantsbur med tak (Och golv om man vill). Hoppas att det va till någon hjälp! :)

#4 Ska tänka på det :)

#5 Men om du skaffar tak så kanske hon försöker hitta ett annat sätt att ta sig ut, typ gräva sig ut.Dom är ju inte dumma :)
Du kan ju annars prova att spänna över en presenning, det funker ju även som regnskydd :)
Kastanjegårdens Kaniner

#6 Jag har nät i botten och på sidorna som hon inte kan ta sej ut.
#7 Ja det kan jag ju göra :)
Jag har en stor utebur som dom är i dygnet runt förutom när de är i stora hagen eller ute. Jag har en stomme av trä som är klätt med hönsnät och ett kraftigare nät över. Under marken finns det också hönsnät så att de inte kan gräva sig ur. Som tak har vi tegelpannor på en trästomme. Det tog ju jättelång tid att bygga men det blev bra.
#9. Den skulle jag vilja är bild på. Håller nämligen på att bygga nu
Jag har en kaninunge som hoppar ut. Han har valt två ställen så där har jag satt nät en bit in bara för att slippa täcka hela hagen (12 st kompostgaller). Det ser lite ut som ett upp och ner vänt L, men lite kraftigt nät så hoppar han in i det, blir chockad och håller sig inne i hagen (tills han kommer på att man kan hoppa ut på andra ställen, men det tar några dagar ;)). Är din kanin smartare än min sätter du sånt hela vägen runt.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

#11 Jag har nät runt hela rasthagen. :)
Men problemet är att hon klättrar. :/
Jag sätter fast ett lakan med klykor :)
♥
man kan ju ha kompostgaller ovanpå också

#13 Ska tänka på ditt förslag. :)
#14 Jag testade det men det gick inte så bra!
ok:)