Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 4933 ggr
[Kajost]
0

Sommarkanin :)

Hej!

Jag har fått ett stort intresse för dvärgkaniner, och har väl alltid velat ha en, men som alla andra flickor, så har det förblivit en dröm… Men nu har jag verkligen velat skaffa en, och jag är jätteintresserad av dem!
Jag brukar normalt vara allergisk mot pälsdjur, tex. hamster m.m. Men mot kaniner, no no! Jag blev så otroligt glad, men då märkte min mamma att hon var allergisk.

Jag vill ha en utekanin, som jag skulle ta hand om, och då behöver alltså inte min mamma bli allergisk.

Nu har jag pratat väldigt mycket om det här, och lyckats dom att gå med på att kanske ha en sommarkanin, för att se hur det skulle funka!

Jag vet att man måste lämna tillbaka kaninen, och så, men då vet man om det passar en :)

SÅ det jag undrar är… har någon av er här sajten någon sommarkanin till utlåning? Helst i Ångermanland, i närheten av Härnösand :)
Jag skulle bli så glad då!

Gärna en snäll lugn familjekanin, ras; lejonhuvad eller dvärgvädur!

Tack på förhand!

lomsen
0

Jag har men i Östersund, pm:a för mer info!

[Kajost]
0

Ok, :)

[sstorm]
0

Vart ligge de ungefär? jag är dålig på geografi (A)

Sirocco
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaa du, om du bott närmare Göteborg kanske du skulle kunna fått låna min gode, mycket snälla Sirocco!

Kramar / Julia (=

ulanea
0

Skulle kunnat låna ut Chanelle eller Cosmos om jag bott närmre:/.. Men tyvärr bor jag i Södermanland:P..

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

ulanea
0

Här är Chanelle också:)

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

[Kajost]
0

Ååh, vad tråkigt att ni inte bor närmare :(

Ångermanland ligger i Västernorrland, lägger upp en bild!Skrattande

[Kajost]
0

Lomsen; ursäkta att jag inte Pm:at dig, men vi tyckte att det låg lite för långt borta… :(
Men den goda nyheten är att vi hittat en uppfödare i Sundsvall som kan hyra ut kaniner!

Nu är det bara buren också ;) Men hon hade kanske en kvar, eller så hade en på mammas jobb en utebur också. Men den var lite svår att få hem… Eftersom den var 170cm lång :)

Det kommer nog ordna sig.

Men jag undrar, i en utebur, på sommaren, då måste man väl inte ha allt som man måste i en helårsbur? Eller har jag fel? Jag har inte lyckats attt hitta text om detta. Alltså om en bur som står på marken.

Ni kanske vet?

Tack på förhand!

Kram/K

Rebiz
0

#8: jag antar att det är samma som gäller, ställ in ett hus så får kaninen både en sitthylla och en plats att gömma sig i =)

Linnslins
0

jag såg att du hade hittat en sommarkanin nu. Men annars så vet jag att det finns en kaninuppfödare på Alnön, fast det kanske är den du hittat :P

Chieko
0

Jag vet inte riktigt vad du tänker på som den inte skulle behöva…

Jag skulle säga att i en sommarbur ska det finnas:
Vattenskål (de flesta föredrar det)
Vattenflaska (om kaninen skulle råka välta ut skålen eller det tar slut)
Hö (i höhäck om du vill, jag har mitt på marken till min kanin just nu, fungerar bra det med, man måste bara se till att det är fräscht)
Matskål (till pellets)
Hus/sitthylla och krypin

Jag skulle rekommendera att köpa en plastlåda typ katttoalätt att ställa där kaninen kissar, det underlättar din städning jättemycket! Finns billiga på ÖoB.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

[Kajost]
0

Tack för alla tips?!

Joo, det är hon på Alnö, precis! :)

Jag vet ju att kaninen behöver vatten och mat m.m., men jag tänkte på det där med hus och underlag. Behöver den det när det är nät och gräs under? Visst behövs inte det?

Kram/K :)

lill-jarven
0

Kan vara bra att se till att huset är lite ovanför marken, om det regnar och blir blött osv. :) Antingen att huset har golv eller att du lägger ett golv under.

MajaL
0

Mina kaniner till utlån är redan ute på foder! =)

Hoppas du hittar en goding att testa att ha. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Kajost]
0

14#Jaa, det ska jag nog göra!

13#Saken är den att jag inte riktigt vet hur buren ser ut, men om det blir uteburen ska jag göra så, även om jag tror att det finns ett krypin med golv och tak :) Annars så skulle jag få hyra en bur, och då vet jag inte ddirekt hur den ser ut, men jag ska ringa kaninmänniskan imorrn!

Kram/K

[Kajost]
0

Jag har nu hittat min drömprins, och det blev en Löwen!

Han hade inget speciellt namn, så det fick bli Nougat :) När jag var mindre, så hade jag en kanin i tyg, och han hette Nougat. De är jättelika! Så därför blev det det namnet :)

Han är snäll och så, men stackarn blev ju lite rädd på resan :( Men nu mår han bra!

Har en bur och allt ordnade sig till slut!

Tack för all hjälp :)

Puss&Kram/K <33