Lejonhuvade ungar :)
Kom hem efter en middag hos mina föräldrar och såg att BÅDA mina lejonhuvade honor har boat och fått ungar ikväll!
Jättespännade då den ena honan är ny och blev parad hos sin uppfödare, så det kan bli massor med spännande stamtavlor.
Tycker det är kul med lite små kaninungar när man bara har jättar i vanliga fall…..
Roligt! :)
Vad är det för kaniner? Utställning eller kel/hopp? :)
Vart kommer dom ifrån? =)
Grattis. ^^
vad kul:)
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Det är rena kelisar.
Kull 1 är en japanteckand hona och en isabellafägad winerteckand hane med blå ögon, gav underbara ungar i förra kullen.
Kull 2 är en nästintill vit hona som är upparad hos uppfödaren, med en nästintill vit hane som bar på havanna….
Föräldrarna till Kull nr 1 har jag haft i drygt 1 år, de var båda "avlivingskaniner" som folk ringde och frågade om jag kunde ta hand om, och eftersom jag har 2 stall och massor med burar så självklart kunde jag det. Nu får de vara med och dra in lite pengar till sin mat oxå. Förra kullen var alla tingade innan de var 4 veckor…..Temperament var underbart ! Lurviga, gosiga och vissa med blåa ögon :)
Grattis =)
Grattis Tina! =)
Jag visste inte ens att du hade lejonhuvade kaniner 
#6 det är lite vid sidan om kaniner….. har tagit emot en del omplaceringsdjur och har lejonhuvade till kelisar för att de ska betala för omplaveringsdjuren.
Än så länge har vi tagit emot både katt+ungar, marsvin, ett antal kanier och häst, de har bott här ett bra tag innan vi har hittat bra familjer som har kunnat ta hand om dom. Men det är ju inte gratis att te.x ta in en häst hur som helst. Så våra små lejonhuvade är med och hjälper till för att vi ska kunna fortstätta hjälpa djur som behöver hjälp…
#7 Nej men gud bra och mysigt det låter Tina. =)