Klippa klorna
Hejsan nu är det jag som skriver igen ;)
Jag tycker faktiskt att jag skriver ofta om hjälp här det känns som att jag har en riktig problem kanin :) men iallafall skulle jag uppskatta lite tips? från er när det gäller klo klippning. Min kanin becky är just nu ute i sin utebur nder hela sommaren, och hon trivs jätte bra där hon är jätte snäll också. Men när jag skulle klippa klorna på henne så ville hon inte sammarbeta. Jag får klappa henne hur mycket jag vill men när det väl gäller att jag ska ta upp henne får hon panik. Så fort jag lyfter henne från marken några centimeter blir hon rädd och börjar morra i värsta fall skrika
. jag menar jag måste ju klippa klorna på henne men när hon blir så rädd blir jag nervös och tror att allt är mitt fel och jag känner mig verkligen världelös. Om hon inte låter mig ta upp henne hur ska jag då kunna klippa klorna på henne? jag skulle aldrig! skada hennen på något vis men ändå tror hon att jag ska göra henne illa.
Hur ska jag göra?
Tacksam för många svar och nya lösningar 
Det låter verkligen jobbigt =(
Jag tror att du först och främst måste vänja henne med att bli lyft. Små steg i taget och väldigt korta stunder med massvis med beröm kanske skulle fungera?
Så hon inser att det inte är farligt att bli upplyft, utan att det kan vara ganska trevligt. =)
Börja med att låta henne hoppa upp själv i ditt knä och gosa med henne där, sen kanske du kan sitta på huk och försiktigt lyfta upp henne.
Testa även olika sätt att tag i henne så du hittar det som är bäst för er.
om det inte funkar, så kan du ju låta henne gräva så slipper man ju klippa klorna 

#3 Okej :)

Är det bara när du ska klippa klor eller alltid när du ska lyfta henne?
Ålder?
Hur länge har du haft henne?
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

#5 Alltid när jag ska lyfta henne =( hon är 2 år och jag har haft henne i 2 år.

Har hon alltid varit så eller blev hon det precis?
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

#7 hon har alltid varit lite envis när jag ska ta upp henne men förra veckan var det första gången som hon skrek när jag tog upp henne.

Har du skrämt kaninen? Är hon rädd för dig?
Jag ställer lite många frågor men det är för jag ska kunna komma fram till ett svar xD
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

#9 nepp jag har inte skrämt henne jag tror att hon är lite rädd för mig men bara jag börjar prata med henne och klappar henne så börjar hon skutta mot mig och nu kommer hon till och med fram och hälsar på mig på morgonen när jag släpper ut henne, När jag kommer hem från skolan och när jag ska ta in henne på natten. Så det är ett stort framsteg att hon kommer fram och hälsar på mig men när jag ska ta upp henne är hon jätte rädd.
Det är bara bra att du ställer frågor haha xD

Då tror jag att jag att jag har ett vättigt svar:
-Din kanin är höjd rädd. När du ska ta in henne så kan du ta henne i transport bur och du kanske kan sitta på marken och ha henne i knäet och klippa hennes klor?
Detta är inte säkert men det kan vara så.
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

#11 Låter som en riktigt bra ide tack :)

Haha varsågod :D
Och lycka till med klo klippningen ;)
Fler frågor kan du ställa HÄR
Frågorna kan ställas i vilket inlägg som helst ;)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

#13 tack så mkt 

#14 Går det bättre nu?
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

#15 ja det går framåt men ganska sakta men ändå framåt :)

#16 Bra :)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Min kanin skvätta kiss på mitt ansikte så jag undrar hur jag ska straffa min kanin, ska jag döda den eller?