Sjuk?
Jag tror lillen är sjuk. Han springer inte runt i buren som han brukar och sitter helst på sitt hus. Protesterar när man ska ta upp honom och rivs. Han vägrar låta en borsta honom vilket resulterar i att manen är rufsig och tovig. Och han bits och tjurar. Han har jättemycket 'ögonsten' som man m¨åste plocka bort. Det är inte tonåren, han är bara lite mer är 3 månader. Jag är så orolig för Truls. Mamma tycker att det inteär någon fara, hon tror bara att han är trött. Men i flera dagar? Jag kan inte åka till vet själv då det tar 1 och en halv timme att åka och det går inga bussar. Har märkt att han inte heller äter sitt hö. Jag mår så dåligt! Jag haar inte varit hemma på ca 3 kvällar, men mamma har kollat till honom. Kan han kanske känna sig ensam? Jag ska kolla hans mage också, för säkerhets skull.
Vänliga Hälsningar Lina
Du kanske kunde ringa till veterinären iallafall och höra vad dom säger, även om du inte kan åka dit själv. Om de säger att du ska åka in så får du säga det till din mamma så att hon kan köra dig