Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 1379 ggr
Kickan90
0

DvärgvädursRex, intressekontroll!

Hej,

Jag planerar Att ta en kull på mina dvvrex.
Ungarna blir weinertecknade :)
Startade detta inlägget för att se hur många som hade tyckte att det var en fin kombinitation, hade/är intresserade, obs ni hamnar inte på någon kö lista om ni inte säger att ni vill såklart, detta är mest för att se om någon eller några hade varit intresserade.

Honan: Dvärgvädur-Rex är vit havanna weinertecknad med blåa ögon, 3 strumpor, en liten fläck vid örad,rumpan och mkt vitt kring hals och huvud. En pigg liten tjej som är duktig på att hoppa upp på saker. Äter gärna ur handen på henne när man kelar. Rexpälsad!

Hanen: är vit med blåa ögon. En riktigt nyfiken liten kille som också gillar att hoppa och springa. Han är en riktigt liten kelgris. Rexpälsad!

Mål:

Mitt mål är att få fram friska, sunda och trevliga djur i olika fina färger och teckningar i min kull. För mig är det inte viktigt med en exakt korrekt teckning och perfekt utseende enligt rasstandard, så länge kaninen mår bra.

Jag vill ha kaniner med personlighet och då får dom gärna vara lite "feltecknade" också, det ger dom bara lite extra charm. Varje PARNING och val av föräldradjur är noga genomtänkt och jag har inget emot att ta in en annan passande hane till min hona eller att hanen paras med en annan hon som inte är ifrån min Avel.

Jag vill sälja mina kaniner till privatpersoner som keldjur ev personer som vill ställa ut i petklass.
Jag kan även tänka mig att sälja ungarna till Avel för weinertecknade eller weinerbärare beroende på teckningen/färgen på kaninungen. Men ni ska ändå veta att mina kaniner är avalade för att kunna få weinertecknade kaninungar.

Mer info och bilder kan skickas, här är min hemsida. Vi finns i Kristianstad.

www.enjoymyrabbits.webs.com

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Kickan90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på hanen<3

Medarbetare på

LinneaJohaanson
0

Jag är jätte intresserad av en unge, vad kommer du ta för en unge?
Kommer användas i wieneravel med dvärgvädur. Är gärna intresserad av en tecknad unge och inte vitblåögd!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Kickan90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på honan<3

(denna bilden var bäst att se hennes teckning på)

De har båda otroligt blåa ögon och jag har inga problem med dom, de båda gillar att vara med i buren när jag städar ^^

Medarbetare på

LinneaJohaanson
0

Fast en vitblåögd går också!

Kickan90
0

#4 det blir säkert tecknade ungar då hanens pappa är egern och han har japantecknat längre bak i släkten, har jag för mig.

Jag vet inte riktig vad jag ska ta för en unge än, köpte föräldrarna för 800-900kr men tänkte rundt 400-500 på den första kullen iallafall, men bra hem är viktigare än priset.

Har 1 som också är intresserad men för henne spelar färgen ingen roll och inte heller könet.

Medarbetare på

LinneaJohaanson
0

När kommer parningen ske?
Ja 400-500 tycker jag är ett rimligt pris!
Jag är nog mest intresserad utav en hona, men färg är inte
jätte viktigt. Men gärna en fint wienertecknad!

Kickan90
0

#6 tyvärr kommer parningen inte ske förrän hösten 2010 eller janurari 2011 beroende på hur honan är och hur många som är intresserade.

antar att det är lite för långt att vänta.

Medarbetare på

LinneaJohaanson
0

Nej det är alldeles perfekt!
Har inte plats nu och håller på att bygga om och vill inte köpa in fler kaniner på ett tag! Så det är mer än perfekt! Skrattande

Kickan90
0

#8 så bra :)

Vill du att jag ska kontakta (PM) dig när parningen sker?
Tror inte det blir förrän januari eftersom det kan vara svårt för de små att överleva på vintern och svårt att sälja dom.

Medarbetare på

LinneaJohaanson
0

Ja PM:a mig jätte gärna, eller mejla mig! Mooln-@hotmail.com!