Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1959 ggr
[YlvaP]
0

En fråga

Nu står det helt stilla men visst heter den vanliga kaninen med hängande öron Vädur? Eller är det dvärgvädur?

[BonnieL]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dvärgvädur. =)
Vädur är ett samlingsnamn för alla vädursraser ( t ex dvärgvädur, lejonhuvad dvärgvädur, fransk vädur, lilla tysk vädur osv)

Dvärgvädur på bild, hemskt dålig bild dock.

[YlvaP]
0

Ja det är en sån typ av kanin jag var ute efter.

[BonnieL]
0

Fast det beror förresten på, om det är dvärgvädur du menar.
Men det är en av de vanligaste raserna, så jag antar att du menar dvärgvädur? =)

*Postat samtidigt som #2*

Sweetienin
0

Det finns flera raser med hängande öron. Allihopa tillhör gruppen Vädur.  Men det finns ingen ras som heter bara Vädur.

Jag gissar att du menar Dvärgvädur, eftersom det är den vanligaste vädursrasen. Men det finns ju även Lilla Tysk Vädur, Engelsk Vädur och Fransk Vädur. :)

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

[YlvaP]
0

Det är en sån som på bilden :D

Sweetienin
0

#5 Jo, jag läste det sen. Men jag tog lång tid på mig att skriva så hann posta innan jag såg att Bonnie hade skrivit :D

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

[YlvaP]
0

Aha  :D

[aammE]
0

#4 Och Meissner.

Teddysar ska väl också bli godkända fast under namnet angoravädur?

Emelie
0

#8 Enligt Birgit Lundberg så är det inte teddysar som ska bli godkända under namnet, utan en helt enkelt en angora som är vädur. En angora har ju inte lång päls på huvudet som teddy har, därför kommer man "inte" kunna ställa ut en teddy som angoravädur andå.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[aammE]
0

#9 Jaha, men så coolt! Skrattande Fungerar dessa angoravädurars päls som "vanliga" angoror så att den måste klippas osv?

Emelie
0

#10 Jag tror nog att det ska vara så. Men säker är jag inte! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!