Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 498 ggr
Celma_jojo
0

Är han för gammal?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är min kanin för gammal att para när han är 5år??

Tina-A
0

Är det en hane borde det gå bra. En hona ska helst vara under 1 år första gången.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Celma_jojo
0

Okej det viste jag inte

Horsegirl
0

Jodå det ska nog gå bra om det är en hane

Celma_jojo
0

japp det är en haneRäcka ut tungan

Talismana
0

Haha, min hane som är ca 5-6 har parats 3 gånger. Men den första gången blev det inga kaninungar ;) 3 gången var det en tjuvparning, vet ej om det kommer några ungar. Snart ska det bli PARNING igen, på den första eftersom att det inte funkade första gången.

Tina-A
0

Har du något kort på din kanin? Vill ju alltid se massa bilder!

Lotta_A
0

jaa. bilder :)

Talismana
0

#6 Vem sa du till?

Celma_jojo
0

Asså det är jag som frågar här..

Tina-A
0

Jag sa till Talismana att visa kort på hennes kanin som är 5-6 år och parat 3 gånger! Inte dåligt.. :)

#9: Absolut är det du som frågar här, det är din tråd och vi försöker hitta ett svar på din fråga :) Tänkte att det kunde vara roligt att se den kaninen också.

Celma_jojo: Jag tycker förresten att din kanin har supercool teckning! Vad är han för färg egentligen?

Denna kommentar har tagits bort.
amanda_
0

det går nog bra. men en fråga. En hona är det sanrt att man måste para henne mer än en gång?

Lotta_A
0

#12: jag har aldrig hört att man måste para sin hona mer än en gång om man inte har lust med det..

Är det någon annan som hört annat?

Tina-A
0

Jag läste det på Djurkliniken Roslagstulls hemsida. Där står det att när man tagit en kull på sin hona sätter man igång hennes "cykel" och därför vill hon fortsätta få kullar med jämna mellanrum. Vill man bara ta en kull borde man därför sterilisera eller kastrera henne efteråt. Får nog ta mig en titt lite tydligare vad det stod :P

Lotta_A
0

#14: Ja. för i så fall måste vi sterelisera leah snart ju… Eller ska vi skaffa flera kullar? Vi har ju ingen hane längre.. hm

Tina-A
0

#15: Japp, det får bli så. Vi får kastrera henne helt enkelt :P

Celma_jojo
0

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara hans färg men den är ganska ovanlig..

Här är en bättre Bild så man ser hela han!

Tina-A
0

#17: Jag vet inte.. Men han är riktigt fin :) Kanske någon annan vet

__iE
0

inom kattvärlden kallar man den färgen sköldpadda (kolla bilden) .. men vet ju inte om dt stämmer inom kaninvärlden ^^

Zvintos
0

Han är svart/gul japantetecknad wienertecknad. Åtminstonde tror jag det, eftersom han enbart är vit på tassen på kortet. Är han vit någon annanstanns?

Har en hona här som är svart/gul japantecknad fast manteltecknad och hon har ju betydligt mer vitt. Men du ser ju att färgerna ser ungefär likadana ut..

Zvintos
0

Slänger in en bild på min honas kullsyster som enbart är svart/gul japantecknad. Glad

Tina-A
0

#20: Han är lik min älsklingstjej Leah. (bild från när hon var liten)

Horsegirl
0

#17 Hej! Din kanin är en blåvit japantecknad kanin. Jag har en svartvit japan. Hon ser ut så här :)

Och… jag tror inte på det där att man sätter igång cykeln. Kan vara rätt. Men två av mina honor har fått en kull var och jag tänker inte ta någon mer kull på dom och de klarar sig bra :)

E_hjo
0

#23 Häftig =)

Horsegirl
0

Här kommer en till bild där man ser hennes ena rand på ena sidan (hon har väldigt få ränder)

E_hjo
0

Hahaha! Vad häftigt det ser ut!!! ;) Himla söt kanin det där!

Horsegirl
0

Mmm visst är hon :P

Zvintos
0

#23: hur sjutton kan #17´s kanin vara svart-vit japantecknad när den är gul? Räcka ut tungan
Den är ju svart/gul japantecknad med wienertecken.. troligen ligger det vit-blåögdt i släkten.

Horsegirl
0

Haha. Om du läste ordentligt så står det att jag trodde att den var en blå/gul japan (kan lika väl vara svart/gul japan) och att jag själv hade en svart/vit japan :p

Zvintos
0

Nja, kolla vad du själv skrev. Räcka ut tungan

"#17 Hej! Din kanin är en blåvit japantecknad kanin.  "
Men visst kan den lika gärna vara blå/gul, men borde inte den blåa/svarta färgen vara mer blekt än så då? eller? Fundersam

amanda_
0

njåå vad söt. kom på en sak . vda gör amn om man inte hitta köpare till sian kaninungar???ta zoo emot elr?Fundersam

Lotta_A
0

#31: Joda. zooaffärer tar nog emot dina kaninungar, men jag kan ju inte rekomendera det. Man vet ju inte hur länge dom blir kvar där och där får dom inte springa runt osånt. Bara sitta i sin bur hela dagen.

Annars kan man kanske fråga på någon djurpark som har kaniner?

Jag gav bort min förra kanin till ett stall ganska nära här. 

Det är bara att fråga runt på alla ställen man kan komma på :P

Tina-A
0

#31: Ja, vissa zooaffärer tar nog emot dom, men inte alla. Frågade runt på massvis med ställen om någon tog emot musungar men inte en enda gjorde det.. :( Men det gick bra ändå tillslut iof :)

Celma_jojo
0

Nu Hänger jag inte ricktigt med här är min kanin blåvit japantecknad kanin??

Horsegirl
0

Oj ber om ursäkt, blågul skulle det vara :P

Celma_jojo
0

okej Tack

Talismana
0

#6 & #7 - haha jag är visst jätte seg här XD Har inte hittat tråden på jätte länge! ;) Det här är gamla kort eftersom att de nya är på min andra dator, ska se om ni kan få några nya lite senare idag :P

Här är han iallafall i blommorna ;) Han är ofta ute och skuttar på sommaren och är jätte pigg :D

myriis
0

Har en hane hemma just nu ;P Han är fem och ska paras med min hona

Jojsan
0

här är min ena kanin :) celma_jojo vad är din kaninhane för ras? jätte söt :P

Celma_jojo
0

Min är en Blandras mellan dvärgkanin och Hermelin

Jojsan
0

ok :)

KajsaM
0

¤40 Min är också en hermelin/dvärgkanin :D

Celma_jojo
0

Jojsan:  Vad är din kanin för ras för det för ras för den är jätte Lik min:P Den var Jätte Söt och Fin!

Celma_jojo
0

#42 Den var Jätte sötSkrattande

Jojsan
0

#43 jag tyckte oxå att min kanin var lik din, fast din är mera svart än min :) min är en blandras mellan massa olika raser… vet inte vilka men tror hon har lite dvärgvädur i sig men annars vet ja ej :P

ska kanske para henne till sommaren :D

Melle_bus
0

För att hålla mig lite till tråden så tror jag nog inte det är några problem att para med en äldre hane……….men har hört någonstans att de inte bör vara över 3 år men vet inte vart det kommer ifrån. Lycka till iaf.

En annan sak som inte har med tråden att göra men jag frågar iaf.

Om hennes kanin är Blå/gul japantecknad vad är min kanin då, trodde han var blågul men är ju inte alls lik hennes kanin??