Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1288 ggr
LucyLove
0

Leksaker i rasthage

Har precis gjort en stor rasthage av kompostgaller.
Men det är inte så kul för kaninen att bara springa omkring i en tom inhägnad, så jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig att hitta på nåt att lägga in. Har lagt in en sån där liten tunnel, men den rullar och flyger hela tiden iväg!  
Såå, lite leksakstips i rasthage!

P.S Ej toalettrulle då ingen av mina kaniner gillar det ;)

Rexkanin
0

Lämnar en singnatur här eftersom jag också vill veta :)

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

kaningodis
0

Stora grenar med mass löv på, ett hus, stockar, boll mm.

Låt fantasin flöda =0)

Kastanjegårdens Kaniner

[alice95]
0

Jag har tagit ett vedträ och lagt i min Hage. Mina kaniner brukar hoppa över det och gnaga på träet ibland. sen har jag tagit ut en liten pall som de brukar gömma sig under. :) ett annat tips?, jag brukar ta en tennisboll och stoppa nåt gott i hålen, det gillar dom oxå :)

LucyLove
0

Okej, mer? :)

Tangotime
0

Ta två kompostgaller och sätt ihop och sätt fast över tunneln så åker den inte iväg. Om det är en liten tunnel går det likabra med blompinnar eller bambupinnar som man stoppar ner i marken.

LucyLove
0

#5 Smart, tack! :D

[Emmla]
0

grenar, stubbar, vedträn, ett litet hus att gömma sig kanske, i man kan ha vad som helst :)

emms
0

Eller om tunnlen har snören kan man knyta fast den i gallret :)

Emma

LucyLove
0

#8 Smart, vet inte om den här har snören. Kan checka det! ;D

[bebba]
0

Lämnar ettt tryck här

NaimaG
0

Hinder, broar, grenar, hus, bollar, tunnlar, sitthyllor. Du kan även bygga en sandlåda eller ta en katttoa och hälla sand i där den kan gräva. Du kan hänga grönsaker i ett snöre så kaninen får jaga den, gossedjur i snören fungerar också. Träskallra,  Gnagarträboll osv.

LucyLove
0

#11 Kan inte hänga upp nåt då jag inte har tak i hagen. Det är lite svårt då Det är kompostgaller.

NaimaG
0

#12 Lägg gossedjur på marken då. Min tidigare kanin hade en gossedjurskanin han absolut älskade.

LMTninis
0

Det kan ju alltid vara kul med en stubbe att sitta på ? ^^ Det tycker i alla fall mina kaniner :)

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com

Chieko
0

Håller med om stubbe, mina har två. Gör en liten grupp i mitten av hagen (för att de inte ska ta sats och hoppa ut). Sätt ett bo att gömma sig i och annat runt som skyddar lite och ger möjlighet att klättra/hoppa runt på olika höjder.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

kaninjosse
0

I mina hagar finns det stubbar, tunnlar, grenar, hus och en populär skateboard (stillastående) hahah xd

totten
0

Jag ställer ner lite av barnens leksaker tex en "bobbycar". Den gillar han att sitta på. Hinkar, vedträn, tunnel lövhög mmm

[h-malm]
0

I min rasthage har jag  ett hus, en stor äppelgren med myckte löv på, en bunke med sand som han kan gräva i, lite stenar och något att hoppa över, och såklart vatten och mat :)