Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 906 ggr
[nataschaj]
0

Dräktig

Tänkte frpga lite om de, då jag inte hittat direkt svar (ja som noginte hittat de bara)

Hur känsliga är honorna? tänka när man bär dem och om man råkar tappa/dem hoppar ned typ så.

Hur känns magen?

Hur blir spenorna?

kaninjosse
0

Ofta så blir kaninerna lite aggresiva och vill inte bli bärda, de är rädda om sina magar och när du bär så bör du tänka på det extra mycket, även att du sätter ner henne försiktigt.

Jag tror det är så att ungarna kan skadas om du tappar henne, magen blir oftast större o lite svullen och spenarna svullnar o blir större.

Hoppas det var till nån hjälp =)

[nataschaj]
0

tappat henne har ja inte gjort, undrade bara om vad som händer om man gör..

men lite till hjälp e de..

tror inte min e dräktig då hon inte direkt visar aggrisivitet… visst små låter å lite utfall ibland, men inte om ja skulle ta upp henne..

men svullen mage har hon å spenarna känns, men e la bara sken dräcktig men inte ett dugg likt som hon annars e, men märker la nästa v elr v efter.

e ju mellan 1-2v hon ska ha, om de tat sig…

kaninjosse
0

Inga typiska beteenden, eller boat? Boa gör de ju några dagar efter om de är skendräktiga, o ca 10 dagar innan födsel om de ska få ungar.

Har hon träffat på en hane eller?

[nataschaj]
0

boat har hon, men ingen päls ännu(vad jag vet), gräver som en tok, men hon ska ju inte ha förens efter den 1 juli å frammåt.

jodå hon va me en hane, släppte ihop dem 2 ggr andra gången ville hon inte alls, sen va han inte dugg intresserad av henne när ja testa 1-3 dagar efter igen, minns inte exakta… så 3 ggr har ja testat med dem, första va han på hane mkt, vet dock ej om de togs sig då efter som ja aldrig han se då de hönde en sak.

Men jag får la se, ja tycker magen känns anålunda å de, första gången jag pillar så på henne idag för ja tycker hon e små sur… men men..

kaninjosse
0

aha okej, då kan hon ju faktiskt vara på smällen =)