Dricka - hur ofta?
Jag ska köpa en ny tuss nästa vecka, men det är nästan 9 timmar i bil emellan uppfödaren och oss. Vissa kaniner vägrar ju äta/dricka i bil för att de blir stressade eller tycker det är obehagligt, så jag undrar hur många gånger ni tror att vi kommer behöva stanna och ta en "drickpaus" framförallt, om hon inte vill dricka medan vi kör?
/Isa
Ha bara en vattenflaska/skål i transortburen så är de lugnt.

jag rekomenderar vattenflaska,for vattenskalen kan det ju komma vatten ur nar bilen ror sig mycke ^^
och ni sjalva tar ju paus mellan 9 timmar sa i dom pauserna har ju kaninen chansen att dricka ifall den ar nervos och stressad nar bilden aker..
har inte svenskt tangentbord just nu,akt till london..men jag tror ni fattar c:
Du kan ju alltid ha en morotsbit i transporten så får den i sig lite vätska. Kaninen lär inte dö eller skadas av att inte dricka på 9 timmar… :P
Jag tycker att det är bättre att lägga in lite grönsaker som innehåller vatten istället för att ha vattenskål/vattenflaska då kaninerna oftast inte dricker ur dessa utan vattnet skvalpar bara ur istället. =)
Jag brukar ha en skål med låga kanter och bara lite vatten i, så brukar det inte skvalpa ut :)
Annars, som Tarja skrev är vattenrika grönsaker bra att lägga in, en liten gurkbit t.ex innehåller ju mycket vätska. ^^