jag vågar inte .
hej , jag har nydligen fått kanin ungar elr ja , om är väl 3 veckor gammla .
vi hade en köpare till dom , men sen så märkde dom att dom var alergisk mot kaniner.
Sen nu har jag ingen köpare .
vi ska behålla en av kaninerna .
Men bara det , jag vågar inte lägga upp kaninerna på nätet , för om man tittar på blocket kan det ju finnas kaniner med grönt vatten o allt , och man kan ju inte lita på vissa folk .
hjälp mej !
Förstår dej. Känner du ingen som du litar på som vill ha kaniner då? Någon som bor nära dej, då kan du iaf gå och kolla på dom någongång om du vill kolla så dom har det bra osv..
Dom där ser jättesöta ut, så du har nog inga problem med att sälja dom
Men fråga runt här på kif?
Mvh Fruda
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se
vad är det du inte vågar? förstår faktsikt inte.
det finns ju oseriösa som säljer kaniner och så har dom en bild som man kan lista ut både det ena och det andra utefter, men vad påverkar det dej?
Man kan inte lita på alla köpare, det är en risk man tar när man säljer djur till folk man inte känner. Man får gå på vad som känns bäst och de som känns seriösast,
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#1: Frida* 
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se

# 1
ja , jag har o så , men ingen har fått & jag tänkte sätta ut som här , för här finns ju kanin kunniga . ! ;)
# 2
ja , fast jag vet inte , jag bara känner mej osäker .
Jag förstår dig om du inte vågar lägga upp kaninerna på blocket (jag har dock haft många seriösa köpare som hittat mig via blocket, så det finns seriöst folk som kikar där inne också) Men sedan finns det ju andra sajter du kan lägga in annonser på som t.ex kaninforumen här inne på iFokus, kanin-net, eniro köp & sälj m.fl.
Lycka till med försäljningen! Håller tummarna för att du hittar nya, fina hem åt ungarna snart, de såg jättefina ut. 

jag kommer säkerligen lägga upp annons här på kif , för här finns det seriösa kaninskötre .
tack ;DD
Gör en riktigt seriös annons, med raserna och färgerna. Och skriv om temperamentet. Du kan ju också ställa vissa frågor om mat osv. Så får du reda lite mer på vilka människor det är :)
Om det är någon som ska ha den till sina barn för att den är så söt och ge den färgglad mat från djuraffären och saltsten så är det ju inte särskilt seriöst och då ska du ju neka dom. :)
Emma
#7 Det är väl mycket bättre att upplysa de som inte vet än att neka dem att köpa kanin? Då köper de ju någon annanstans och gör fel med den kaninen istället. Ingen här kunde väl allt om kaniner från början, eller hur? Jag tror inte att man ger fel mat och saltsten av illvilja!
Mina råd är att sätta in en seriös annons och att skicka med ett bra skötselråd. Och våga ta betalt! Dessutom är det viktigt att prata mycket med de blivande köparna, både på telefon och när de kommer. Det skapar förtroende och gör förhoppningsvis att de hör av sig om något skulle hända kaninen i framtiden.
Så mycket mer kan man inte göra!

Förstår dig.
Men sätt in en annons här inne på kanin.ifokus :) kommer säkert vara några som är intresserade.
Skriv färgerna, födda, bilder och bilder på föräldrarna och skriv om deras temperament.
Skicka med skötselråd för de som inte kan så mycket om kaniner och säg att om de inte kan ha kvar kaninen får de lämna tillbaka till dig, det är seriöst.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

tack för alla råd , är jätte glad över att man kan fråga er , 
#8 Ja sånt kan man såklart upplysa dom om! Alltid jättebra att ge ut skötselråd med. Men om man bara köper den till sina små barn för att den är söt så kanske det är svårt att få dom vuxna att bli intresserade av själva djuret. :)
Emma