Djuraffärer
Tjenis!
Tänkte på en sak, ja va inne i en djuräffar och kollsde på dem stackars men mkt söta djuren, men kan man säga åt personal elr dem som jobbar om nåt som inte stämmer?
Alltså tänkte mer kanin + marsvin och jag vet att marsvinar ska vara minst 2 och 2 och att man ej rokomderar marsvin med kanin.
Här hade dem bara 1 marsvin å 1 kanin.
Sen Tänkte jag mera på bur måttarna, >(helst i cm då ja tycker de e änklare än kvadratmeter).
Samt hur många djur man får ha i en liten bur.
Ja vet att de står på jbv hemsida, men min dator är ovanligt seg idag så änklare åp få svar än ¨å vänta på att den sidan ska komma igång.
Det finns en snabblänk till L80, där det står om vilka minsta måtten är osv.
Länken hittar du här under kanin.ifokus egna länkar. =)
1 ok, ska försöka få fram de.
Men hur ska man göra på ett bra sätt att tala om att marsvin ska hållas i par å att man helst inte ska ha kanin + marsvin ihop?
jag har precis skickat ett brev till en djuraffär nära mig med "konstruktiv kritik" he he. där jag jag skrev att de skulle ta bort gnagarblandning osv :)
4 ååå Tack så mkt!
#4 Simbi är en bra djuraffär de säljer inga levande djur, bara fiskar :)

#6 Brukar handla på Simbi när vi är i Sickla :)
Problemet blir ju som sagt hur man ska tala om det.
Med tanke på att just i dåliga djuraffärer tenderar ju personalen att tro att de vet bäst.
Så det lär nog bli svårt att påpeka något sådant utan att personalen blir väldans griniga.
#9 Jag med! :D
16 ska ändå försöka, de är utläsnka å nån svensk som jobbar där, å dem e ingen vidare.
Ska göra de när ja kommer tillbaka samt försöka ta mått på dem burar na, dem ser hemsk små ut för att ha 6-8 kanin ungar i…
(Rensade tråden från OT-inlägg)