Kanin iFokus

Kanin

Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 1733 ggr
LovePoppy
0

Gula fläckar

Någon som har nåt tips? på hur man får bort gula fläckar på kanin?

Rexkanin
0

Jag undrar också det, min kanin har gula tassar och har försökt få bort det med schampoo men det funkar inte Obestämd

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

LovePoppy
0

Min kanin Poppy är så smutsig under magen och så! vet inte hur han kissar egentligen. Men det blir liksom tovor också med smutset. Mina andra kaniner är rena men han har en förmåga att vara smutsig ;D

Hoppas på många tips?!!!

Kassy
0

Lämmnar tassavtryck här eftersom det nog är ett + att veta eftersom jag tänkt att skaffa vit b.ö dvv

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

bunnyheart
0

min syrras kanin är också expert på att skita ner sig och vi tog vatten och ibland tvål & tvättade.

det funkade för oss men det är ju olika.

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Zvintos
0

På tassar funkar galltvål.
På pälsen bör man väl undvika att använda den, då den tar bort fett.
Detta kan gör att pälsens naturliga fettlager försvinner och pälsen blir då matt/torr.

bunnyheart
0

förresten så använder jag tvål och vatten på tassarna men inte på kroppen.

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

emms
0

Man bör inte ta människo shampo eller tvål då det kan vara ganska starkt för våra små djur.

Emma

conejos
0

jag tvättar mina kaniners tassar med galltvål inför utställningar,dock brukar hela kaninen bli blöt för dom ska jämt "bråka" :) men det är bara vateen,som ninni säger förstörs fettlagret och kaninern fixar att tvätta pälsen själv

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

[Emmla]
0

galltvål funkar men är ganska svårt att få bort när det blivit löddrigt så man får skölja med mycket vatten :) hur får kaninen gula fläckar på kroppen? (inte tassarna)

Kassy
0

# 4,5,6,7 & 8

Tror jag håller mig till mild tvål och ljummet vatten då Glad

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

Zvintos
0

#10: Testa att ha på lite potatismjöl efteråt.
Har för mig att det ev kan suga upp lite av smutsen som blir kvar.
Det är i alla fall inget som gör något fara om det inte har någon effekt. =)

Kassy
0

# 11 Okej, tack för tipset Flört

jojjolojj
0

min vita kanin är jättekladdig och ner kissad runt könet. de är rätt mycket då, hon verkar inte tvätta sig själv eftersom det bara blivit mer på senaste, något tips?? eller ska man bara låta de va? det är ju inte så fräscht :)

[Emmla]
0

#11 smartis där :)

malin--a
0

Har hört att potatismjöl tar bort fläckar, iallafall på hästar…Oskyldig

Kassy
0

# 15 Jupp # 11 föreslog potatismöjl Tungan ute

malin--a
0

#16 Oj, de såg jag inteSkäms

LovePoppy
0

Poppy är en dvärgvädur och har korta ben så magen kommer i marken och så b5rukar han skvätta kissen. Men det är vid magen som det börjat bli lite för mycket smuts då det börjat klibba ihop sig till tovor. Ska prova med potatismjöl och lite galltvål och vatten så får vi se.

Kassy
0

# 18 Vad är galltvål?

LovePoppy
0

Ingen aning! ;)

Zvintos
0

#19: Kolla på galltval.se, så står det mer exakt vad en galltvål innehåller.

Kassy
0

# 21 Okej, tack igen

[Emmla]
0

haha, ofta galltvål har en egen hemsida!