Nu är det kört
Lukas har blivit skit jobbig. Han gräver hela tiden i buren, biter i burbotten, skakar galler och så fort någon är i hans närhet så springer han fram och tillbaka i buren som en idiot. Inte nog med detta så har han nu börjat skvätta, jippi jag som hade hoppats slippa den biten för urinlukt från kaniner är något jag är allergisk mot och reagerar starkt på och när han skvätter så luktar det ju inte direkt gott. Så nu har vi fått sätta skydd bakom buren för att skydda tappeten eftersom det är nyrenoverat i huset. Han har ochså börjat sätta på sitt hö i buren samt matsålen och pinnarna.
Vi ska testa kastrera honom och se ifall det hjälper för hans skvättande och sitt just nu förbasskat vilda beteende.
Tror att kastrering kvan vara ett bra alternativ, mot skvättandet och så, och en del hanar lugnar även ner sig efteråt.
Men det kan inte vara så att han är understimulerad? Uttråkad?
Tänkte mest eftersom han gräver och biter i buren och springer runt i buren och så.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#1 Han är numera ute och skuttar varje dag i flera timmar men så fort jag sätte rhonom i buren så blir han sådär galen och håller på sent på kvällen, nattetid och tidigt på morgonen.
Otroligt fin var han, tråkigt att hans beteende gått ut så.
Får man fråga Vilken färg? han är?
Blev fundersam när han är båge svart, brun och grå:
Brokad är han, men Vilken färg? =S?
Har som sagt aldrig sett en sådan blandning av färg.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
#3 Han är väll mest ljusbrun och mörkbrun på de fläckiga områdena samt lite grå i sidorna och på öronen.
Jag är lite fundersam varför han börjar skvätta just nu när han varit könsmogen för länge sedan redan.
#4 Så fläckarna på ryggen är alltså mörkbrun och inte svart?
Skvättandet kan ha börjat för att det kommit ny lukt i huset, ni hade nyligen renoverat.?
Detta gör kaniner för att markera bla. Gnussar han hakar mot vägg och så om han är lös?
Så sprättandet kan gott och väl ha uppkommit just pga den nya lukten i huset!
#3: Det är en vanlig viltgrå. =)
De kan skifta lite i färg ibland, särskilt om de är tecknade samt icke normalpälsade.
#6 Okej, jo jag tänkte lite på viltgrå jag med då öronen och de på ryggen (när ja kollade mer noggrant) hade som lite ljusare stickelhår eller hur man ska säga =). Blev bara så fundersam då huvudet hade så ljus =P
#5 Ja det är mörkbrunt och renoverade gjorde vi långt innan vi skaffade Lukas.

Jag tror han blir lite sur när du stänger in honom, du kan inte ha kompostgaller utanför buren så det ändå blir lite större?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!