Fodret stampe?
Hejsan, vår skola e så seg att de nu vill att vi tills åttan skriver reportage om ngt. Vadsom helst!
jag valde då (HeHe) fodret Stampe, som jag nu nyss har børjat med. Fick nemligen med lite till min nya kanin (peach girl) och det verkar bra!
Vet ni gnt om detta fodret så skriiiiiv in :D
http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)
SKRIIIIIV :D
vet att en hel del på KiF har erfarenheter av stampe så skriv xD
http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)
det enda jag vet, är att fodret kommer från danmark X)
Vad är det man ska skriva? Jag har stampe, och jag tycker det är bra till mina kaniner, det är billigt, dock vet jag måga är missnöjda med att det har vatt så mycket smulit i botten så man har fått slänga så mkt, har inte vatt med om det själv brukar bara va lite smulit på botten xP
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag har också Stampe nu, hade Carrier innan men det var slut i affären sist.
Än så länge tycker jag det är bra. Vet inte så mycket man kan skriva, menmen.. :P
Kan iaf säga att Stampe tillverkas av Doggy (www.doggy.se).
Finns fakta där, om man klickar på första pilen.
Dvs produkter som säljs på djuraffärer, granngården m.m.
Jag har köpt Stampe länge, och det har alltid varit lite smul.
Förut var det såpass lite att det gick att stå ut med.
Den senaste påsen var det jättemycket smul, kom på efter ungefär halva påsen att jag kunde sila bort smulet.
Det blev nästan 1kg rent smul, så allt som allt ungefär 2kg bara smul!
Så mycket pellets som man gick miste om. =/
Jag har inte stampe ^^ #3 Det lät väl bra! :)
#5 Kan man inte klaga på det någonstans? För så ska det ju inte vara, kaninerna äter ju inte direkt smulet =/
#7: Ska maila till dem, mailadress finns på påsen.
Vet att trasdocka (louise) gjorde det och fick 2 kuponger som ursäkt.
#8 Okej, vad bra :D

em, vetinte så jätte mycket om det :P , det är bra men har en tedens att smula ganska mycket
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Okej, tack :)
Tycker det e lite konstigt att det e så mkt smul. det kan de ju inte tjæna på?. :/

#11 De tjänar ju på det genom att då tar pelletsen slut snabbare, och då måste man köpa oftare, mer :D Men jag tror inte det är med mening, men de måste ju försöka fixa så det blir bra :D
Jag använder inte Stampe, använder Carrier :)
Mvh Sigrid
är det nån skillnad på stampe och carrier?
Och vad är pris skillnaden. och vilket är bäst?
Borde inte denna gamla tråd låsas?:P

14# man brukar inte låsa trådar bara för den är gammal :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#15Men jag menar, honbehovde det ju till en skolgrej eller natt, och honborde ju ha gjort den tycker man 
#16 Då kan man ju istället sluta skriva i tråden ;).
medarbetare på allergier.ifokus .
#7 JAg har fodret stampe till mina och de bara älskar det, mina kaniner äter till och med smulet xD
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Stampe smular väl inte mer än något annat pellets tycker jag. Smul uppstår ju beroende på hur man hanterar säckarna framförallt. Mycket transport och hantering av säckarna så blir det mer smul…
Stampe har ju dock blivit ganska dyrt foder då man får betala 200 kr för 18 kilo och därför är det nog inte så populärt hos uppfödare längre med ett kilopris på över 11 kr!
"Normalt" kilopris för bra kaninfoder är annars runt 6 kr kilot.