Utehage :)
Tjenatjena 
Jag håller på med en utehage till mina kaniner dom har ju såklart haft en förut men vill ha en ordentlig så man kan låta dom vara där under sommaren :) Har redan fixat gallret runt sjävla "väggarna" har kompost galler :) men vet inte vad jag ska ha för galler i botten eller som tak? :P Ska såklart ha på pressäning haha vet inte hur det stavas men aja.. vill ha ett nät (i botten alltså) med ganska stora hål men inte för stora (dom ska inte kunna gräva sig ut) och sen i taket ska inte fåglar eller katter kunna ta sig in den vägen :P har redan byggt en ram till botten, bara galler till taket o botten som saknas :)
Btw dom fick prova hagen när den inte hade tak eller botten, dom har typ aldrig haft sån stor utehage dom blev jätte glada :) ska släppa ut dom där nu så har ni tid på er att ladda upp bilder på era utehagar och skriva tips? på galler :D

Man kan ju ha kompostgaller som tak och golv också, om inte hagen blir för stor… Då blir nog taket ganska svajit :P
Men det håller ju ganska bra ;) Jag har gjort en trekantsbur åt min kanin av kompostgaller och den funkar jättebra :)
# 1 Hur många kompostgaller var 3-kantsburen?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#2 Jag har gjort en av 8st. 2 sidor/botten och 2 på kortsidorna :)
Ställde dom så att den är lång men ska ändra då den blir så låg :P
Så Kommer ha dom på kortsidorna :D
Emma
# 3 Fattade inte..har du ingen bild eller nåt?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

#2 Jag gjorde med 6 kompostgaller, då jag behövde 2 till en annan sak.
Då blir det 2 vinklar som man sätter ihop, och sen 2 som täcker öppningarna. Men det går ju att sätta golv på buren :) Men eftersom min kanin oftast inte gräver funkar det för mig :)
#4 Nej, det blev lite otydligt xD men kan rita :)
Dom röda är 2 kompostgaller på det låga hållet (dåligt ritat ;))
Den gröna och den blåa är ena sidan trekantsburen bestående av 2 galler på det låga hållet.
Den gula och den bruna är andra sidan av buren och den är likadan som den andra.
Bottnen består också av 2 galler och ser likadan ut som dom andra sidorna :)
Men när man satt dom på det låga hållet så blev det inte högt i tak så ska vända så att alla 3 sidor är på det höga hållet :)
Emma

#6 Precis så där jag gjort fast det är inget golv ;)
# 6 Jaha, nu fattade jag. Tänkte fel förut x3 Smart lösning :P