Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1336 ggr
FijaahM
0

Upphittad kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Upphittad kanin
Min grannes syster kom hem till oss och bar på en kanin. Hon sa att hon hade hittat den nere på vägen och så tänkte hon att de skulle vara en  av mina kaniner eftersom jag har kaniner. Men det var ju inte min. Men iaf vi la in den i en av mina uteburar sen gick jag, steffani och Olivia och frågade runt alla sommargäster om dom saknade en kanin osv, men ingen gjorde det.

Jag vet att alla som bor här permanent i närheten inte har någon kanin, men dom jag har frågat har sagt att dom skulle fråga runt och säga till om dom hitta ägaren!

Jag har satt upp massa lappar lite här och där på anslagtavlor. Men lixom en kanin springer inte hur långt som helst, så det måste ju vara någon som bor nära ändå.. eller någon som har släppt ut den bara, för hade den varit borta i flera dagar eller timmar skulle den nog vara jätterädd och springa ifrån min grannes syster när hon hitta den, men den låg helt stilla. Fast den var lite chokad såklart men just nu verkar den må bra, hon äter och ser helt okej ut, inte skadad eller något sånt. (Hon är tamkanin)

Kanske inte skulle gett henne foder eftersom dom är så känsliga men eftersom jag int vet hur länge hon har varit borta kanske det är bra om hon får lite tort i sig. Hon har hö, vatten, foder och fick lite maskroser förut!
Men men, om ingen ringer så får jag väl behålla henne!

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

FijaahM
0

Btw jag tror hon är runt ett års åldern! Ser ut som så iaf!
Någon som vet vad för färg hon är? ras?

Jag tycker hon ser ut att vara en blandras mellan typ lejonhuvad och något, hon är svart med bruna fläckar.
Glad

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

Flisans
0

Ja hon ser ut o va en lejonhuvad dvärgvädur Himla söt :)

Åldern kan jag inte utala mig om o om hon e svart (solblekt) eller brunzobel vågar jag heller inte säga.

Hoppas hennes ägare hittas eller att hon får ett nytt bra liv :)

Mvh Emma

[vretenskaniner]
0

Det är defenitivt en lejonhuvad dvärgvädur. Färg är antingen solblekt svart eller brunzobel :) Vad tråkigt om någon skulle släppt ut henne! Sånt gör mig väldigt arg! Skrikandes

FijaahM
0

#2/#3: Ja visst är hon dvv/lejonhuvad? Men jag har själv en i samma ras, dom känns faktiskt inte lika i pälsen, och jag tycker den här hittekaninen är lite avlång i ansiktet.. Men hon kanske har lite andra raser i sig? Man kan ju inte se exakt vad hon är för ras men på ungefär är hon väl lejonhuvad/dvv, det är vad jag tror!

Hon är väldigt trevlig! Jättelugn och snäll Glad

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

FijaahM
0

Ingen har ringt idag!
Jag och alla jag har snackat med hemma tror faktiskt att ingen kommer ringa!
Men lapparna kommer sitta uppe, kanske hela sommaren!

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

fripe
0

Åj bra för dig:) Men synd för ägaren/ om han´/hon inte släppte ut honom förstås….

Linnet
0

Tog hand om en hittekanin förra sommaren, det hade varit hos dom som hittat den i flera veckor och dom ville ha hjälp att omplacera den eftersom lappar, dörrknackning, kontakt med polis inte gett nåt resultat. Jag hittade efter ca en vecka ett nytt hem åt den, då fick jag ett mail av dom som hittat den att ägaren hört av sig. Nå, han verkade inte speciellt ledsen, så det var väl lika bra att den fick flytta.

FijaahM
0

-Fortfarande ingen som har ringt-

#6: Ja precis. Men jag gillar henne jättemycket och hon verkar trivas jättebra så jag hoppas ändå att hon får stanna Flört Men men..

#7: Okej ^^

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se