Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 669 ggr
Onslow
0

Färger/teckningar du inte gillar?

Som rubriken lyder, vilka färger gilllar du inte?

Själv har jag svårt för alla med röda ögon (typ vrö, ryss osv). Annars är det väl inga speciella så!
Teckningar är det inga speciella jag inte gillar. Gillar inte hotot (heter den så?) så mycker och gillar heller inte brokat speciellt mycket. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

emms
0

Hm, dom färgerna jag gillar minst är nog mörk madagaskar. Fast det är fint på vissa kaniner ;)

Och madagaskar brokade kaniner med bara lite brokning :P

Men tycker att alla färger är fina på rätt kaniner :)

Min favoritfärg blå zobel kan vara mindre fint på vissa kaniner med :)

Emma

malin--a
0

Viltgult, och mer eller mindre alla gula färger gillar jag inte så mycket…

Och inte vit rödögd eller rysstecknade.

Fast haha, jag äger ju själv två stycken gul/svarta japantecknade kaniner och dom är finast i världen ;D Så de är ju olika på olika kaniner oxå :)

kaningodis
0

Jag gillar inte madagaskar, speciellt inte på dvärgvädurar.

Kastanjegårdens Kaniner

Nickel
0

Gillar inte heller madagaskar, men på teddy är det fint. Det kan vara fint om den är riktigt mörk. :)

Inaarah
0

Har ingen direkt "ogilla"-färg, skulle vara mörk madagaskar isf. Alla färger är olika charmiga beroende på vilken kanin som bär färgen. ;)

Zvintos
0

Kan inte komma på någon färg jag inte gillar.
Det beror helt enkelt på vilken kanin färgen/teckningen sitter på.

Kristall
0

Vitscheck.. nä men skämt åsido, ogillar inte direkt någon färg.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[aammE]
0

Mörk madagaskar på korthåriga kaniner, på lejon är det hur fint som helst.

[Bolten]
0

Gillar inte madagaskar på långhåriga kaniner, och gillar heller inte mörka/helfärgade färger på rexar :P

Johanna-Larsson
0

Jag gillar inte rödögda kaniner med vit päls :)

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

Fralice
0

Inte röd ögda och blå ögda i flesta fall. Hel vita eller hel svarta kaniner eller helt enkelt enfärgade tror jag!;-)

[BonnieL]
0

Mörk madagaskar här också, speciellt på korthåriga.
På långhåriga tycker jag däremot att det kan vara fint. :)

Horisonten
0

Är inte så förtjust i röda ögon och helsvart är en lite sådär tråkig färg..

Tarja
0

Det är nog egentligen inga färger som jag inte gillar, men visst finns det teckningar som jag tycker är lite "tråkigare" än andra på vissa raser. T.ex som många andra tycker jag att madagaskar passar bättre på långhåriga kaniner än korthåriga.

bunnyheart
0

Mörk madagaskar och vit röd ögd gillar jag inte!

Den färg jag gillar minst är vit rö

Allt med röda ögon ogillar jag!!!!

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Fornuddens
0

Oj, jättesvårt att ta någon speciell färg..Gillar dom flesta! Men mörka japanteckningar har jag ganska svårt för! Men inte ljusa, får ju hem en japantecknad snart som är helt underbar! Det beror ju mycket på också, ser inte likadant ut på normalpälsat som på rex t.ex. Så det är svårt att säga som sagt! Black and white går helt bort i och för sig, samma med black and tan! Obestämd

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.

[Wera]
0

Hotot är inte fint alls tycker jag. Inte heller svart otter eller black and white. Annars funkar de flesta färger ^^
Svart, viltgrå och blå kanske inte är dom roligaste färgerna…
Beror även på pälstyp och ras. Ex. viltgrått och madagaskar på långhåriga kaniner är jätte fint, men mindre fint på korthåriga. Mörk brunzobel (på teddys) är inte heller nå fint.

[Nalle-]
0

Det finns egentligen ingen färg eller teckning som jag inte gillar.. Det hänger så mycket på kaninen!
Tex tycker jag att viltfärgat, brokat och manteltecknat inte är särskilt fint på korthåriga, men däremot tycker jag det passar super på långhåriga kaniner.
Men när jag tänker efter så har jag ganska svårt för helt svarta kaniner och väldigt mörka brunzoblar, tycker det är ganska tråkigt. Men även här så finns det gott om undantag.

MH1994
0

det är väll ingen färg jag riktigt avskyr, men många jag inte själv tycker så mycket om.

bla: viltgrå, madagskar, vit (både blå och röd ögd), sallander, zoblar i alla varianter är några färger jag själv inte gillar.

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

Valkyrie
0

Jag gillar inte madagaskar på dvärgvädurar… men jag gillar typ alla färger med Wiener.
Svart är inte så fint om den inte har winer eller något.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!