En till kanin
Undrar vad som passar bäst till en okastrerad hona? En till hona eller en kastrerad hane? Dem skall ha egna enskilda burar, men det hade ju vart roligt om dem kunde få lite sällskap och tex. vara ute i koppel tsm:).
Sen vet jag, alla kaniner passar inte bra ihop och det är jag beredd på, men vad rekommenderar man mest? Detta är av rasen lejonhuvad bägge två.
Kastrerad hane brukar fungera bra! :)
Kastrerad hane är bäst av de två alternativen (bäst är ju att kastrera båda). Två honor skulle jag inte våga ha ihop.
Okej tack! Var lite tveksam;). Då blir det en hane att satsa på, och kastrera honom. Ca.hur mycket kostar en kastrering??
#3 Hona är ganska dyrt, här kostar det nästan 2000kr, men hane kostar 450kr här i alla fall.
Okej men tror du att det räcker att kastrera hanen? Min hona har jag ju nu, och hon är ett år^^ Fast jag ska ju inte ha dem i samma bur, tror nog att dem trivs bäst försig men det hade ju varit roligt om dem kunde träffas utan att bråka^^.

#5 Jo, det räcker att kastrera hanen. 
Mvh Ellenfyrkant
oh, nu är det så att jag har hittat min drömkanin..men det är en hona. Skulle två honor kunna gå ihop, en jättesnäll på 1 år och en unge? Som jag har skrivit så ska dom INTE sitta i samma bur, utan det hade bara varit kul om dem kunde få träffas ibland och kanske vara ute o koppel tsm och kuynna vara i samma rum samtidigtt. vad tror ni^^? Skulle det funka? Det skulle ju inte ha varit så kul att ha två kaniner som har varandra till livsfiender direkt..
Någon som vet:(? Behöver verkligen få svar snarast..
Det är bättre med en kastrerad hane.
Jag har oxå fått rekomendationen kastrerad hane till min hona. O kolla runt på olika kliniker ang kastrering här i karlskoga kostar hona 960 o hane 630. Alla operationer är riskfyllda men hane är säkrast pga att "bara" kulorna ska bort typ. Hona är mer invärtes operation
# 10 Hade inte tänkt mig en kastrerad hona.