Ny kastrerad hane
Om man har en hona och en ny kastrerad hane ska man då ha ett galer mellan dom?
i sådana fall hur länge?
Blir dom som vanligt igen efter en kastrering?
Blir dom aggresiva eller lugna?
När jag kastrerade min hane sa dom 2 dagar, men har hört att andra skulle hålla isär kaninerna i flera veckor.. Jocke blev precis som han var innan kastreringen efter :)
♥

#1 så du satte ihop kaninerna efter två dagar redan?
#2 Japp! Fast jag tror de är bättre att vänta lite längre, någon vecka eller så. :)
♥
Man bör inte ha honan & hanen tillsammans den första månaden för att alla sperimer ska ha dött. Man brukar kastrera för att kunna ha hanen ilag med andra kaniner, bli mindre skvättig och/eller bli lugnare. I ditt fall antar jag att du ska ha hona och hane ilag och det kan du ha efter att hanen har varit kastrerad i ca 1 månad. 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

#3 ok min kompis sa i cirka 6 veckor men räcker det med 1-2?
# 5 Skulle inte sätta ihop dom innan 2 veckor för att vara helt säker
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
Minst 6 veckor anser jag (och även min veterinär).
1-2 veckor är alldeles för kort tid för att alla ev kvarvarande spermier ska ha dött och man riskerar då att honan blir dräktig ändå.

#4 ok men man kan väl ha ett galler imellan dom under tiden?
# 8 Kaniner KAN para sig igenom galler, men om hanen nyligen är kastrerad är risken liten, men den finns.

#9 Men då kan man ju sätta två galler med lite mellanrum ifrån varandra
# 10 Ja, det skulle ju vara en jättebra lösning! 

Tilda, du bör ha de isär i minst 1 månad.
Men om du ska dela av buren måste du ju ha en väldigt stor bur.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
jag har min hona och hane bara ett galler mellan , fast just nu har honan ungar .

#13 Tror du att dom para sig imellan gallret eller han inte pappan till ungarna?

Ursäkta dom stora bokstäverna
Hur gammla får dom vara innan man får kastrera dom?

15# 6-8 månader (när kulorna åkt ner)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

#16 ok tack :)