Det är olika!
Det enklaste är ju om du köper båda samtidigt och helst från samma kull.
Maja och Kajsa köpte vi samtidigt från samma gård men inte samma kull, de som hade gården hade satt in Maja och Kajsa i samma bur sen när de flyttades från mamman så de skulle vänja sig vid varandra :)
gå in på blocket, klicka på skåne och välj hela skåne och skriv "Amulettens kaningård" så kommer det upp en annons om ungar därifrån :)
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

Jag tycker inte man ska chansa att ha 2 honor, de brukar börja bråka i tonåren och då måste du sära på de.
Varför inte köpa en kastrerad hane som någon inte kan ha kvar och sedan en honbebis som du kan uppfostra väl?
Honor brukar oftast småtjafsa lite, hona + hane brukar oftast gå helt perfekt utan tjafs.
När honorna är brunstiga kan de också bråka lite.
Tror inte dina föräldrar skulle bli så glada över att ha 2 kaniner i olika burar.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Det går nog om dom är syskon, eller har varit/känt varandra från födseln :)
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

#3 #2 #1 ok

Jag har en hona med dotter. Det går jättebra. Det är mamman som bestämmer och kommer högst i rang. Jag hade två av döttrarna under lång tid, men de tjafsade mer än vad mor och dotter gör. Jag skulle rekommendera kastrerad hane och hona. De kan ju komma från samma kull om du vill det, fast det är viktigt att ha extrabur under en kastrationsperiod.
Lotta
Har 2 st honor från samma kull , som fungerar toppen med varandra !
Vi har haft två systrar tillsammans och det har gått bra, de ena började slåss men inte så farligt och de har lugnat ner sig och slåss inte mer. När de slogs så var de i tonåren men vi väntade ett litet tag då dom själva slutade och de hela höll bara på i några sek.
Så det är helt olika. Men dom säger ju att en kastrerad hane och en hona egentligen är det bästa, men som sagt så berors det helt och hållet på kaninerna.
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Mina kaniner är jämt med varanda , typ som dom känner trygghet lr ngt , och om t ex den vita sover i huset och hör ngt konstigt från hagen springer hon dit och tittar vad som hänt x''D
Mina två honor funkade toppen tillsamans innan Shajli tjuvparades och jag ver tvungen att dela på dom i 2 månader, Shajli vart riven över ögat & Melissas kant av örat gick sönder. Sedan vart dom bästa vänner igen, men "fighten" var över på några sekunder.
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

#10 ok dom var nog i tonåren:)
# 11 Nej, dom var ca 4 år
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

#12 Åj men varför tror du dom bråka då?
# 13 Dom hade varit ifrån varandra i 2 månader eftersom Shajli hade blivit tjuvparad och fått 6 kaninungar varav 4 var döda då jag hittade dom (eftersom vi hade vilda råttor i stallet, dock hade inte stallägaren sagt det till mig förrän efteråt), men 2 överlevde
Bild på den svarta kaninungen (Kassy) vid ca 8 veckor

#14 åj vad hemskt, men vilken tur att 2 överlevde:)
# 15 Ja, dom är ca 12 veckor nu, båda honor och jag ska ha kvar dom som kelkaniner ;)
9 # aa Hämtade de för 3 veckor sen idag ;)