Regn dag- vad göra?
Hej!
Här regnar det och då undrar jag vad man kan göra med sin utekanin, har ni några förslag på lekar, leksaker eller kan hon bara vara ute i uteburen (kompostgaller) som jag byggde upp igår när det regnade. :)

Putt ingen som har några förslag? (:
Mina kaniner tycker inte om när det regnar och vill inte vara ute i hagen då, även om det är tak på halva.
Så jag brukar lägga in en hög med halm i buren och slänga in lite mat i det och lägga in andra roliga saker. Kanske en liten tunnel eller grenar.
Sen brukar jag passa på att kamma och klippa klorna och kolla igenom hela dom efter fästingar :)
Emma
Här regnar det också. Min vädurkorsning skuttar glatt på i hagen trots regnet (hon har en upphöjd bodel med en massa halm & hö att ta skydd i dock), men min dvärgvädur hatar regn, så hon har jag gosat extra mkt med, fotat och skämt bort med extra mycket rönnkvistar (ett av hennes favoritträd).
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

#2-3 Tack så mycket för erans förslag :)

#3 Är inte Rönn giftigt? :O Eller har jag bara för mig det XD

Okeej :)
Jag brukar låta mina springa på våran altan :D
Det är under tak och ganska stort(det är som en halv trävägg och sen glas)fast det är ju inte alla som har en altan.
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

#8 Okej :)
Vi har ingen altan här hemma :(
Jag brukar alltid ta med mina på en liten selpromenad en stund, så de får komma ur buren än sväng, trots att det regnar. Sedan borsta, kolla igenom efter fästingar, klippa klor och pyssla lite extra med. Sedan är emms tips? om halm och sådant väldigt bra! :) Brukar även sätta in tunneln och en ordentlig gren, så får hon aktivitet inne i buren ändå.
Mina förra dvärgvädurar brydde sig aldrig om regnet, och älskade att vara ute i hagen, med delvis tak och tunnlar osv. De satt oftast under taket, så där var det aldrig några problem! :)

#10 Min kanin tycker inte om sin sele så mycket för att hon får "panik" om man säger så, så jag får träna henne lite till med selen. :)