Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1610 ggr
eamy
0

olycklig?

hejsan :)

asså jag tycker min kanin ser ganska olycklig ut ¨/  han bara ligger i sin stol och typ sover varje dag:( han är snart 1 år , men är det någon som vet vad jag ska göra med honom? jag gosar med han varje dag kom med tipps :)

Fralice
0

Aktivera!

Gå ut i koppel,träna på nya saker,ta med han till nya platser,testa hoppträna?(:

[BonnieL]
0

Får han mycket aktivering genom rasthage med aktiveringssaker och liknande?

eamy
0

#1,3

asså han går löst hemma hos mig, jag är ute och går med han nästan varje dag , jag hopp tävlar/tränar med honom lite då och då. men han är ganska rädd att vara ute   jag vet inte varför ¨/

så jag gör ganksa mycket med honom tycker jag, men han ser så ledsen ut på ögonen jag gillar inte det :(

Fralice
0

Ögon kan nog lätt luras,han verkar ha ett aktivt liv! :)

eamy
0

#4 ja men asså han ser så ledsen ut lixom, kan det vara att han är ensam kanin?

Fralice
0

Nejdå de är inga flockdjur igenkligen så om du är med honom om dagarna ska han trivas!

eamy
0

#6 okej,:) tack för hjälpen :)

annaforsgren
0

Mina kaniner brukar också se lite uttråkade ut när de bara ligger eller sitter stilla. Och det låter som att han får lite aktivering i allafall.:) Du kan testa att gömma godis som de får leta efter eller ha godis i en toarulle som du viker in kanterna på, då får de jobba lite på att få ut det. Du kan möblera om lite i hagen om du har det och lägga in massa kartonger och filtar han kan bus runt i. Omväxling är bra för att då har kaninen nya saker att utforska.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

eamy
0

asså han går runt i hela vår lägenhet :)  men han bara sitter i en stol han har sitter där dag ut och dag in¨/  men jag ska kankse lägga godis lite överallt :)