Förvirrad :(
Jo det är så att min kanin har blivit elak. Kaninen som förut var en liten ängel blev har blivit till en.. djävul? Hon har börjat morra och smått hoppa mot händerna. Det började när mamma skulle mata henne, då morrade och attackerade hon.. (bet dock inte) Och nu är mamma livrädd för att mata henne. Så när jag kom hem från min pappa så fick jag höra vad som hade hänt. Och hon morrade åt mig också, på golvet. Hon har attackerat min hand en gång men hon biter inte hårt. Hon har blivit knäpp! Jag tror INTE att hon skyddar buren för det verkar inte som det. Jag vet inte vad det kan vara.. Blir så förvirrad. Och sen idag så har hon inte morrat ett dugg? Kan hon vara inne i tonårsperioden? Och jag har inte blivit "rädd" nån gång om någon undrar, jag har inte låtit henne "bestäma". Hon är nu 6 månader. Hjälp lilla mig.

Jag kan lova dig att tonåren spökar 
Hehe, är nästan 100 på att det är precis som Kajsa_ säger. Hon har kommit in i sin tonårsperiod. :)
Tack för svaren. Jo jag tror också det. Chansade på det från första början men ville vara säker. Jobbig period säger jag bara! Haha :)

Det kommer snart gå över, helt säkert! =) Just nu är Andy lite spökig oxå, han morrar och hoppar, men har inte försökt bita eller så. Han är bara 4 månader. Men han är iaf världens goaste! =) Han är inte så där spökig hela tiden, utan bara ibland. Men han gillar inte att jag plockar med hans grejer i buren! Det är hans!! hehe. Men jag gör det ändå, så att han inte ska få för sig att det hjälper att morra o hoppa! 

Precis, det går snart över, spela oberörd och strunta i hennes morrande, dåliga beteende eftersom att det kan hända att kaninen får beeteendet fäst om man ger mkt uppmärksamhet i samband med dåliga beteenden.
Var som vanligt mot kaninen och dra inte bort handen som om du blivit rädd att knainen skulle bitas(om du blir rädd så låssas att du är självsäker, då kommer kaninen att sluta.)
det kan dock ta ett halvår eller mera innan detta beteende försvinner från vissa kanier. Vissa kaniner blir mogna fortare i sitt uppförande. Lycka till med tonåringen.

Bara att kämpa på med din tonåring :)
min kanin är också så…. de e jobbigt! :(
men hon har varit det jättelänge, typ i 4 månader, ja trodde det skulle gå över snabbt men tydligen inte… xD bara att stå ut…
min andra kanin som ja har var aldrig inne i en tonårsperiod, hon var snäll å så hela tiden :)
Tack för uppmuntran ^^ Nu har hon inte morrat varken igår eller idag. Blir så glad. Får hoppas att det går över fort. Men jag överlever nog. ;D

Joo, tur att dom är söta som troll ;)