Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 877 ggr
Kassy
0

Färger

Villka färger kan honan vara om man vill ha vit med blå ögon om hanen är vit m. b.ö?

Vet ej om detta räknas som kullplanering eller färgteckningar, ändra gärna om ni tycker att gruppen inte passar Glad

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Zvintos
0

Vit blåögd eller wienertecknad. =)

Vit blåögd + vit blåögd = 100% vit blåögd.
Vit blåögd + wienertecknad = 50% vit blåögd och 50% wienertecknat.

Kassy
0

# 1 Okej, men villken färg bör man ha på den wienerteckande då?

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

Zvintos
0

#2: Det spelar i princip ingen roll.
Det viktiga är att den är wienertecknad, då det är själva wienerteckningen som ger vit blåögd i dubbel uppsättning.
Men man bör undvika att blanda in zobel.
Så någon zobel wienertecknad bör man skippa.

Kassy
0

# 3 Okej, tack. Men jag tror jag ska försöka hitta en vit m. b.ö hona