Blöder mellan benen
Jag upptäckte nyss att min kanin sune blödde mellan benen, precis där svansen börjar :O För övrigt är han lika pigg som vanligt, men tror ni detta är något farligt? Vad ska jag göra åt det? Detta KAN ha uppstått när han var i kompostgallret och det hade blivit ett litet hål så han rymde, alltså när han tog sig ut genom hålet kanske ha fastnade eller något. Borde jag blöta en handduk och tvätta?
är såret stort? har hört att man kan ta något på sår men vet inte vad det hette
varför tänker jag på potatismjöl för.
Nu får ni rätta mig om jag har fel men för att stopa en mindre blödning har jag för mig jag läst att man kan använda potatismjöl på såret.
Han blöder inte längre så det är nog ingen ide, ska försöka titta på såret men tycker ni jag ska ta en blöt handduk och tvätta med så att jag ser bättre + det blir rent eller tror ni han skötter det själv?
#3 Kolla såret om det verkar djupt eller infekterat, annars om det verkar ytligt osv sköter han nog det själv! :)

Är det ett sår eller är det bara blod? Det kan ju tänkas vara kiss som fastnat i pälsen? :)
#2: Du har helt rätt. ^^
Man kan använda potatismjöl om man t ex råkat klippa i pulpan.
säker på att det inte är rött kiss då? det kan dom få av att äta gräs eller morötter m.m. Är det ett ytligt sår så tvätta av det och håll koll så det inte blir infekterat, är det djupt så bör du nog åka till vet och be dom kolla och fixa. 
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Det visade sig att det (antagligen) inte var blod då vi inte hittade något sår men det såg precis ut som det! xD jag och min kompis vart verkligen grundlurande där ;) Dock var det inte heller kiss är jag nästan säker på, så vi får låta det vara oklart vad det egentligen var ;)