Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3525 ggr
fripe
0

Semester?

Vad ska man göra med kaninerna när man åker på semester?

När vi åkte på semester förra året, fick frippe bo på pansionat. Det var jätte bra men frippe blev jätte stresad av alla honor. Så han hade blev jätte sjuk när vi hämta honom!

Nu funderar jag på att skaffa kanin igen men jag vet inte om jag vill att mina kaniner ska bo på ett pansionat med så många kaniner!

har ni några tips? och råd om ställen där man kan lämna in sina kaniner under semestern?

[molly-macy-ajax]
0

du kan ju lämmna in honom hos någon djuraffär i närheten….fast de e nog samma sak som på pansionatet….annars kan du leta efter någon uppfödare som inackorderar (stavning?) kaniner. Eller om du har någon granne som e hemma och som du litar på XD

Om du inte får några bra tips? här kan du ju alltid söka på google :)

fripe
0

#1 dom kommer vara ute kaniner så jag kan ju inte lämna in dom i en djuraffär. Men jag ska söka på google:)

Valkyrie
0

1# Djuraffären är absolut ingenting att rekommendera.

Tilda du vet att du alltid kan ha kaninen hos mig om jag är hemma, annars vet jag jätttebra pensionat med mindre kaniner där de inte träffas och ser varandra på samma sätt.
Kasper bodde ju på pensionat och då var det ne gång med burar så det var lite stressigt för honom men och man kan ju vara rädd för sjuka kaniner men bara för att det hänt en gång betyder ju inte det att det alltid händer.
Frippe blev ju inte smittad av något, det var nog bara lite stressigt och pga gnagarblandningen kan det ju också ha varit.

Men jag känner flera som kan ta hand om din kanin så det behöver du inte oroa dig för :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

[molly-macy-ajax]
0

#2 Okej, men vissa djuraffärer har typ en lada där de finns både uteburar och inne burar (uteburarna står ju utanför ladan)

Där jag lämmnar in min kanin har dom 10 uteburar som står ute och 7 inneburar som står i ladan :)  Kommer inte ihåg vad stället heter XD

Valkyrie
0

4# Menar du uppfödare?

Rest in peace Valkyrie!

emms
0

Jag har lämnat hos uppfödare. Jättebra, för då vet man att dom har det bra :) Oroade mig mindre när dom var där än när ena sidan av familjen tar hand om dom ^^

Mina föräldrar är skilda så brukar lämna dom till andra hälften om man åker iväg :)

Finns snälla människor här inne med som gärna hjälper till! :D

Emma

Valkyrie
0

Ja det finns även många på kanin iFokus som tar emot under semestern :)
även uppfödare.

Rest in peace Valkyrie!

fripe
0

#6 och #7 det låter jätte bra:) tack!

[molly-macy-ajax]
0

#5 Nej, de är en djuraffär som tar emot kaniner…jag rekomenderar de för att min kompis mamma jobbar där så jag vet ju hur dom tar hand om kaninerna, jag har varit där och kollat och sett hur de ser ut och vad dom ger för mat m.m.

Om jag inte visste hur dom tar hand om dom så skulle jag aldrig rekomendera en djuraffär!

fripe
0

#9 OK :)

MiniAndMe
0

mina 2 sötnosar får bo hos min kompis och hennes familj när vi är borta… De vill jättegärna ha en kanin, men får inte… :/ Så det är ju kul tycker dom också, plus att kaninerna har det bra! :)

Valkyrie
0

9# Tyvärr är inte alla så, finns säkert några få jättebra men de flesta är verkligen inte bra.

Rest in peace Valkyrie!

[molly-macy-ajax]
0

#12 ne, jag vet :/

Rexkanin
0

Jag brukar fråga mina grannar om hon kan ta hand om min kanin och det går bra :) Jag har en Hage med tak och golv på där jag kan ha honom. Och där når dem att sätta in mat, vatten och hö ;)

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

jojjolojj
0

Att be vänner och familjer kan man göra. Kan dom inte ha dem hemma så kan dom bara åka till kaninen en gång om dagen och pyssla och mata den. Jag ber alltid någon vän att ta hand om mina :)

Inaarah
0

TS, var bor du? Jag är f.d uppfödare och bor på landet med endast en kanin i en väldigt lugn miljö. Bor du i närheten kan du lämne h*n hos mig. PM:a för mer info. Jag finns en bit norr om Göteborg.

Valkyrie
0

16# Hon bor i stockholm.
Jag tar gärna hand om hennes kaniner om jag är hemma och det har vi ju pratat om att det går men om jag inte vore hemma så blir det ju ett problem tyvärr.
Men det finns ju privatpersoner som mer än gärna tar hand om kaniner för en slant :)

Rest in peace Valkyrie!

Inaarah
0

#17 Okej. Läste inte tråden så nogrannt ;)

Valkyrie
0

18# Ingen fara =)

Men tilda, det blir nog inga problem att fixa vakt.
Hermelina kan ju ta hand, kanske ska ha mina kaniner hos henne och jag tror inte hon har så många kaniner, du kan ju pm:a henne .
:)

Rest in peace Valkyrie!

fripe
0

#15 Min släkt bor i göteborg så det är ganska långt att åka om vi ska te,x åka från arlanda:)

#19 Vem e Hermelina?

Tack alla för era svar<3  

fortsät gärna att skriva!

Valkyrie
0

19# Hermelina finns i stockholm och kan ta hand om kaniner.
Hon har inte så stort pensionat men hon har ju lite kániner :)
Hon kanske kollar in här ^^

Rest in peace Valkyrie!

fripe
0

#21 Vad bra!Glad

Valkyrie
0

Ja jag ska nog ha Geo och Diana där i sommar :)

Rest in peace Valkyrie!

fripe
0

Ok