Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 2824 ggr
bunnyheart
0

Favorit ras? Varför?

Har du en favorit ras?^^

Varför är den rasen favoriten?^^

Jag börjar:

Favorit ras? Dvärgvädur

Varför? För att jag tycker det är den absolut sötaste rasen,med det mysigaste temperamentet.

Deras små söta kroppar och glimmrande ögon, söta små leenden, deras perfekta öron och fluffiga kinder! Jag älskar allt med de! ^^

Din tur :)

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

[Bolten]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Favorit ras? Harkorsningarna

Varför? För att de är heeelt underbara med enorma personligheter :D Finare och bättre kaninras får man leta lääänge efter ;)

[Underground]
0

Favoritras: Teddyvädur.

De är en stor personlighet i en liten kropp. Lugna, trogna och helt fantastiska varelser som följer en var man än går.
Pälsen är fin också.

MH1994
0

Favorit ras? Holländsk kanin och Fransk vädur

Varför? Helt underbara i tempramentet, lagomt stora och otroligt vackra - detta gäller bägge raserna ^^

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

LMTninis
0

Favoritras: Löwen (lejonhuvad)

Varför: Därför att dom är sjukt söta lagom stora har fin päls och jag älskar manen :D<3 dom är oxå (alla mina iaf) lättlärda ^^ har 3 vuxna och 4 bebisar :)  ingen av dom kunde hoppa när jag fick dom men dom lärde sej på kanske 1 vecka ? :)

(på bilden , min kanin Tekla som har pyttelite vädur i sej , därför är öronen en aningen stora ^^)

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com

Tarja
0

Favorit ras? Teddyväduren
Varför? Just p.g.a att teddyväduren utan tvekan är den härligaste och sötaste kaninras jag någonsin haft, underbarare kaniner finns inte. Sedan tycker jag att pälsvård är himla mysigt.

pigelina
0

Favorit ras? Lejonhuvad kanin

Varför? För att dom är otroligt vackra, och har specielaq personligheter, kelsjuka och älskar att gosa, nyfikna och ja helt enkelt perfekt temperament för att det ska passa min smak:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Emmla]
0

Favorit ras? Holländare och belgisk jätte

Varför? jag har aldrig ägt någon av dem men jag tycker båda två är så himla söta XD

[Agneslundin]
0

favoritras? lejonhuvad kanin

varför? för dom är så söta och är oftast väldigt snälla :)

bunnyheart
0

Tack så mycket  för de snabba svaren:)

Löwen är hittils favoriten enligt 3 stycken ;)

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

zatanica
0

Hermelin och dvärgvädur. Hermeliner för att de har så söta små pluttiga öron och så är de lite som mig i temperamentet tycker jag :)

Och dvärgvädur för att man vill bara krama om dem när man ser dem, ser nästan ut som gosedjur :) älskar deras ögon och "fluffighet" (kan man säga så? )

bunnyheart
0

#10 Ja dvärgvädurar kan man kalla att de har fluffighet XD

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

emms
0

Har inte haft så många än och det kanske ändras när jag får min frasse ;)

Favoritras: Dvv fuchs och hermelin.

Varför: För att dom har varit dom absolut mysigaste och personligaste kaninerna jag har haft :)

Emma

Zvintos
0

Favoritrasen är helt klart dvärgvädur.
Varför?
Jo, för att de kaniner jag haft som nästlat sig in i hjärtat på mig har alla varit dvärgvädurar.
Det är något med deras temperament och charm som tilltalar mig starkt.

bunnyheart
0

#13 helt och hållet samma här! De är så charmiga och deras temperament är underbart :)

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Rozza
0

Favorit ras? Dvärghare

Varför? Älskar små kaniner. Kanske inte den trevligaste rasen men lätt att ställa ut och lätta lärd när det gäller hoppning. Har haft rasen i några år nu och älskar den lika mycket som när jag började. Kommer ha svårt att kunna släppa rasen om jag ska sluta.

[pankakan]
0

favoritras: Dvärgvädur

Varför: Jag har inte så stor erfarenhet av kaniner (än) men min kanin som jag har är dvärgvädur, och han är UNDERBAR <3 sen är de ju så söta också

LadyViolet
0

Favoritras: Dvärgvädur

Varför? Det är den enda kaninrasen jag har haft hittills, tycker om deras utseende och personlighet.

Gillar också jätteraserna, speciellt fransk vädur och belgisk jätte!

Sweetienin
0

Favoritras: Holländare, dvärgvädur och fransk vädur.

Varför: För att båda raserna är otroligt mysiga och kelsjuka. Jag har aldrig ägt en frasse, men jag är så otroligt charmad av dem, så jag bara måste ha en snart! ^^

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

hjartelyckanskaniner
0

Favoritras: Dvärgvädur (oavsätt om de är fuchsar, normalhårade eller rex)

Varför? Ja, de är den mest kelsjukaste rasen jag någonsin haft! Har haft lejon och hermelin/lejon innan. Musse som var lejon. Han var otroligt tam, men han var inte den kaninen som ville sitta still och gosa. Mandii var aggressiv och skulle bitas hela tiden.

Sven Aka. Köttbullen. Han kan man göra precis vad som hälst med, och då menar jag vad som hälst. Jag satte ner honom i min kompis huva och där tyckte han att det var superduper mysigt. Han gör "cirkuskonster" om man lockar med godis, snor kanelbullar och andra kakor eller godis om han hittar en påse som står öppen. Därför ska man inte ha en påse öppen när Köttbullen är på tävlingar;).

Behöver jag säga mer?

Tosca är en bestämd dam. Allt ska hända på hennes villkor. Ingen, då menar jag ingen kan ändra på det som hon har bestämt sig för. Vägrar hon att hoppa, ja, då står hon som en sementklump i marken.

När Tosca är brunstig så får hon alla att skratta och tycka att hon är supersöt. När vi skulle hoppa längd så hoppade hon först rakt ner i hindert, andra gången så brunstrullade hon säkert 3 gånger. Här hemma så hoppar hon på bollen om hon inte får träffa en pojke.

Många har nog förutfattade meningar om fuchsar. De tänker att pälsen är såå jobbig och man måste borsta de hela tiden. Fel! Jag har borstat Tosca max 2 gånger på 2 år. Man får borsta de när de fäller, annars inte. Det är när deras päls knutar sig som man måste borsta de.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Saaara
0

Favoritras: Dvärgvädur

Varför? Dom är så mysiga och lugna av sej. :)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

lillaisa
0

Favoritras: teddyvädur!

Varför? För att de är så otroligt tillgivna och underbara. Dessutom är de hur gulliga som helst med sin fluffpäls:)

/Isa

Kickan90
0

Favoritras: Dvärgvädurs & Dvärgvädursrex

Varför?

Bara älskar dvärgvädursutseendet och deras hängiga fina öron. Gillar rexens lockiga morrhår och deras lite mer ståpäls med små lockar ^^

De är väldigt keliga men ändå mycket energi och bus i dom.

Ps. mina rexdvärgvädurs på bild 8&9veckor.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Kassy
0

Dvärgvädur & Lejonhuvad (löwen) fast mest Dvärgvädur <3

Dom är helt enkelt bäst bara och SÅ gulligt när dom vifftar uppochned på sina öron x3

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

malinroth
0

Hermelin

Fina och trevliga djur. Små, behändiga och väldigt mysvänliga! Kan ena stunden ligga och dega i famnen och i nästa stund är det full rulle ute i sele :) otroligt fina djur dessutom. Tycker det är tråkigt att rasen har så dåligt rykte och sägs vara så nervösa och aggressiva, utifrån mina erfarenheter är hermelin en riktigt härlig ras med mycket personlighet! Min lilla Knut är en otroligt snäll och beskedlig liten krabat som går med på allt utan protester :) En riktig pussgurka är han dessutom ^^

Obs! Han har en snygg solbränna på bilden ;)

kulay
0

Belgisk jätte

Min jätte är stor, mysig, underbar och kan gå lös i trädgården.

SaraDerek
0

Favoritras: Dvärgvädur & lejonhuvad

Varför? Dvärgvädur; för dom är så tjocka och goa i utseendet! man vill bara springa fam och krama o pussa på dom <3 och det tillåter dom oftast efter som dom är så snälla (A)! <3

Lejonhuvad gillar jag för dom har små och fina kroppar lätta små kaniner inga direkta kel kaniner som dvv, dock roliga och spännade kaniner då dom alltid hittar på nått nytt särskilt ungarna :P

Sen skulle jag vilja ha en hollis och en hermelin för dom verkar vara så himmla söta och personliga (:

Bilden; Aioli som hälsar på morgonen (:

Mvh sara

silvernattens kaniner

bunnyheart
0

#26 Naaaw vad söt!^^

Ja dvärgvädurar är lite små tjocka och bulliga och söta i utseendet och något lugnare än Lejonhuvade ;)

Men Lejonhuvade är lite mer fart och fläckt och hittar alltid på något nytt :)

OBS! Detta gäller de Lejonhuvade och Dvärgvädurar jag träffat!

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

myolivia
0

dvärgväduren är min favortit.

själv har jag en dvv + så är dom så söta & småtjocka.

dvärgvädurar är så mysiga ;D

bunnyheart
0

#28 Där kan jag inget mer än att hålla med…fullständigt!

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Busis
0

dvv

för att dem är så härliga, keliga, kramiga, fin päls, jag älskar allt hos dem

dvv är verkligen en riktig familje vänlig kaninras

bunnyheart
0

Allt fint som skrivs om dvärgvädurar håller jag med om!

För de har allt som skrivs här tycker jag :)

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Rexkanin
0

Favoritras: Rex

Varför: För att de har så olika personligheter, är nyfikna, keliga och är sååå fina :D

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

bunnyheart
0

#32 Inte för att tråttsa eller kritisera dig men jag har hört att rexar inte tycker så mycket om att bli burna och kelade…stämmer inte det?

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Rexkanin
0

#33 Inte vad jag vet, min kille är JÄTTE kelig och han vill bli buren på ett speciellt sätt som är att vila på min arm ;)

bunnyheart
0

#34 Nästan samma med min Dvv :D

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Rexkanin
0

Hihi! Många kanske missuppfattar rexarna, men vad vet jag! ^^

jojjolojj
0

Favorit ras: Hermelin/Vädur och Dvärgvädur

Varför? För dom är så underbara på alla sätt. Och de är så himla söta :D

Jetaime
0

Teddyvädur, för att dom är underbara på alla sett och vis. Och sen älskar jag långhåriga djur ^^

alwiz
0

Favorit ras? Vädurs-hopp-korsnngar ^^
Varför? Finns så många olika varianter av hoppkorsningarna och alla är olika med sina personligheter, men det är ändå min favorit just för att det är hoppkaniner och det är väldigt roligt att jobba med dom :)

[alice95]
0

Favoritras? Lejonhuvad dvärgvädur =)

Varför? För att de är så söta och de har ett bra temperament. Duktiga på att hoppa och de gillar att gosa! :)

Lurvas
0

Favvoras: Hermelin

Varför: De är så himla söta med sina stora ögon och små öron, men framför allt för deras helt underbara temprament. Helt otroligt mycket vilja och personlighet och massor av egna åsikter om det mesta i livet, vart man får klappa, vart toalådan ska stå, när man får klappa, i vilket hörn av buren som ska städas precis nu, hur länge man vill sitta och mysa-listan kan göras hur lång som helst. Och dom uttrycker sin vilja med kraft och eftertryck. Sen är dom faktiskt sväldigt nälla om man vet hur man ska umgås med dom.

Monray`s kaniner

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Valkyrie
0

Favoritras: Rex, dvärgvädur , hermelin , teddyvädur, fransk vädur
( ja det finns många ^^ )

Varför :x/dvärgvädur:
Rexar har ju en så stor personlighet, även fast mina kaniner inte varit de keligaste till sättet att gosa och sitta i famn i.
Rexarna jag haft och träffat har oftast varit kelsjuka och haft en så stor personlig het i sina kroppar men samtidigt helst inte sitter i famnen som en bebis och sover som en dvärgvädur gärna gör.
Men de gör lite som de vill kan man säga.
Alla rexar är ju olika men rexar är nog inte känd för sitt keliga beteénde precis :)
Dvärgvädurar är ju underbara, är dock inte förtjust i normalpälsade då jag inte gillar pälsen så mycket.
Fuch är ju underbara, rexen är ju underbarast men även teddy är nog lika härlig som rexpälsen.
Hermeliner brukar oftast vara otroligt söta och fina, var nära på att köpa en vit hermelin blåögd som hette Pralin när jag var på ett omplaceringshem men det kändes även inte helt rätt eftersom vi inte visste hur det skulle gå med pappas allergi.
Så rexar har fungerat utmärkt och tänker aldrig sluta med de :)
När jag blir äldre ska jag nog skaffa en uppfödning med rexpälsat, frasse kanske eller nytt projekt :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!