Magont?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min lilla hermelin på 3 år har nåt slags magproblem tror jag.Det här har hänt 3 ggr.Första gången satt jag uppe till 3 på natten och var jätteorolig,vi sökte på internet,och hittade inget som passade in riktigt på hans symtom.Han sitter på ett ställe,sitter ihoptryckt eller ligger.Och andas gansk snabbt.Han drar som ihop magen och piper som på filmen.Han brukar pipa ungefär varannan minut.Och det här brukar sluta efter ungefär en halvtimma.
Idag fick han det igen,efter en PARNING,jag tror inte han fick p.g.a av det eftersom han haft det förut då han inte parats.
Jag masserade hans mage i ca.10 min och lät han sedan springa en bit.Om han har magont är det väl bra att man får stäcka på sig och inte sitt "ihopkvövlad"
Han är pigg ändå,sover inte och rör sig ibland.Men jag vill veta vad det är?ingen annan som stött på det här?
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
ingen som vet?
Ring veterinär och fråga, det ser ut som att han har ont.
Får jag lov att ifrågasätta varför man avlar på en kanin med detta beteende/symptom
Ekar annars de andra, fråga vetten!
han har haft det bara 2 ggr.DEt är inget beteende.Utan han har ont
#5: Om du vet att han har ont, varför tar du då inte honom till veterinären?
Alltså ja lider verkligen, det gör ont i mig när han tycker till.
Han har ju ont, och de verkar ju inte vara lite heller! Stackars kanin.
Ta honom till veterinären NU! Ja lider med honom
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Skulle gärna vilja se videon men du har tagit bort den. Går den att fixa fram igen?
Verkar han ha ont så är det minsta du kan göra att ringa och rådfråga en kaninkunnig veterinär.
ringde vet. idag men det var stäng,ska ringa imorgon på morgonen och fråga vad dom tror,ska kanske in med han.
Det gick över efter 10 min den här gången,jag har varit borta över helgen så min farmor har skött om honom.Och han kan ha fått lite för mycket mat då.Idag låg det ovanligt mycket bajs i buren så det verkar som han fått ut det"och han är pigg som vanligt.
kan andra se videon eller vad då? för jag kan inte
#11: Nej, man kan inte se videon längre eftersom den är borttagen från YouTube.

Min kanin dog förra sommarn med magproblem. Vi ringde vetrinären det visa sig att han hade gaser i magen som tryckte på lungorna.
Han kurra ihop sig och åt ingenting. Tillsist kunde man se hans ryggrad. Fst min pep inte. Det är nog inte samma sak men du bör nog söka upp en vetrinär. Om det låter om magen är det nog gaser.
Äter han maten som du ger honom???
nu är han helt vanlig,han äter och dricker som vanligt.
Men en kanin har ju inte så stor mage och tarmar och sånt och så får han en morot och tuggar inte så noga och så fastnar det nånstans i magen??

#14 han kanske inte kännded sig helt frisk. Vad bra att han mår bra igen:)
Tycker du ska åka till veterinär i alla fall
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#16 Håller med

#16 mm om det skulle hända iagen är det ju alltid bra att veta vad som händer:)