Rädd kanin ?
Hej, jag har haft min kanin jossan i 1 år snart. från blrjan när jag fick henne var hon jätte rädd hon satt inträngd i ett hörn och rusa in i boet om det gick förbi nån. Jag lät henne vara i 2-3 dagar eftersom hon var så rädd. Det var första gången hon var ensam från hennes familj oxå. jag satt utanför buren och hon blev lugnare o lugnare till slut så kunde jag öppna buren utan att hon for in i boet. hon snusade på mej och jag fick klappa henne och sen fortsatte det bara framot. Vi kelade utanför buren och vi började selträna o hon var hur gullig och mysig som helst. Men sen kom hon in i tonåren och började morra åt en men hon bet alsrig o det visste jag så jag kunde ta ut henne ändå. Nu på sista tiden har det blivit värre jag kan inte ta i henne utan att hon hoppar fram mot min arm och morrar och är på väg att hugga. Jag får vara snabb som attann för att hinna ta henne i buren. Det blir som en dragkamp. jag får trycka ner henne i baken för att hon ska bli lugn. Sen kan jag ta henne. i hagen får jag nästan slänga mej över henne för att få tag i henne. emn jag kan aldrig ta henne när hon är vänd mot mej för då hugger hon mej. Men i selen är hon helt annat hon är hur gosig o lugn som helst och när man sitter m henne i knät. jag brukar sitta m henne i hagen så hon får komma o lukta på mej, så brukar hon hoppa upp på min rygg o är så gullig men när jag ska klappa henne så är hon borta på ett skott. Det är inte kul och jag älskar henne värkligen hon är så mysig annars. Snälla kan någon hjälpa oss att få en bättre relation.
tack för att ni tog er tid att läsa <3
skriver för att kunna följa tråden då mina problem är smått lika.
hallo, snälla. Annars kan jag ju inte ha kvar henne..
Jaha, det är inte kul när kaninerna är aggressiva.
Men det verkar som om hon är mest aggressiv i sin egen bur..?
Det borde vara för att hon liksom vaktar sin egen bur.
Kanske är hon brunstig..? Eller har detta pågått alltid?
Ett tips? kanske vore att sterilisera henne? Så försvinner det om det beror på tonåren.
Har också en kanin som har varitlite såhär, så att hon kan komma snabbt till en och ibland en liten liten morrning, men det var mest när hon har ungar.
Men att säga ett hårt NEJ och lite putta på henne (som hon inte ska gilla) kan kanske få henne att lugna ner sig.(ibland ta i lite hårdare)
Det har iaf. funkat på min hona.
Med vänlig hälsning,
Jenny
Min kanin är ungefär likadan. Är man inte extremt långsam och försiktig när man ska ta in handen i buren hoppar hon på en och hugger en. när man ska fodra henne och när man ska ta ur henne får man räkna med flera bett och rivmärken och lite kamp. Med sele är hon helt galen och det är nästan omöjligt . men om man har henne löst och sitter vid henne i gräset är hon coolugn och är framme och gosar och är en helt annan kanin. Hon är bara 14 månader och det beror nästan helt säkert på att hon är 'brunstig' honkaniner är känsliga. Men mitt tips? är att bara ta allt lugnt och sakta men säkert fortsätta framåt. Det har funkat för mig och nu kan jag göra allt i normal takt och lyfta upp henne men såfort jag gör något för fort blir hon stressad och hugger och attackerar. så ta allt bara försiktigt :)
idag så var hon jätte snäll när jag höll på m henne, jag satt m henne i hagen och hon hoppa upp i mitt knä o nosa på mej o så. Men sen fick jag vara snabb att ta henne när jag skulle ta in henne.
Ja hon har ju ungarn NU , men jag skulle inte para hennne först för hon var så aggresiv men det var en tjuvparning. Men jag tämkte hon var ju så här innan oxå. När man ska ge henne mat så är hon jätte snäll och man får klappa henne men det är mäste om jag ska typ flytta runt nåt i buren hon morrar åt mej o springer fram men hon gör inget men när jag ska ta henne så. fast hon är ju faktiskt inte en sett åt så det kan ju vara tonåren. Jag hoppas det iaf 
slänger upp lite bilder från idag,
#9 haha gud vad lustigt! Iochförsig har ju din tjej ungar nu men min kanin som jag också haft lite problem med var helt underbar idag! jag kunde lägga honom upp och ner i knät, släppa händerna och samtidigt kolla hans tänder och han bara låg kvar där! 
# 13 det kunde inte jag, skulle klippa klorna det var helt omöjligt , :/
Du kan testa att kastrera henne, del lungnade ner min hona lite :) De kan ju bli mindre revirskyddande och det tar bort chansen att få livmodecanser, som är ganska vanligt…
Jag tror det handlar om Respekt och förtroende, Jag hade en kanin som betedde sig så aggressivt som du beskriver det mot alla människor (ingen fick komma nära för då högg han) Men det var för att han var rädd och hade aldrig fått chansen att lita på någon, allt han behövde var lite respekt och förståelse från någon som såg att det fanns mer hos honom. Så det var bara till att börja i buren, Nosa på handen och han fick sin mat, sedan en klapp över ryggen och han fick sin mat etc.
Om jag var du hade jag provat att bygga upp hennes förtroende om än att hon inte är aggressiv på alla platser och situationer… Prova i de miljöer där det lir problem, använd godis, grönsaker, klapp ja i princip alla medel du kan komma på.. Om du kan så sätt dig i hagen och bara va med henne, Ja det är vad jag kan komma med :) Hoppas det hjälper! /Jens!
Tack det ska jag försöka :)