Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 787 ggr
pepsi1
0

Skaffa en kaninkompis

Vi har en hermelinhane på snart 3 månader som vi tagit över. Han är inte kastrerad ännu men vi funderar på att skaffa en kompis till honom. Hona eller hane?? Hur gör man smidigast? Han är dessutom fortfarande lite sprattlig när man lyfter honom, hur får man honom "tamare"?

Nickel
0

Det bästa är att köpa en hona till honom och kastrara båda. Men att bara kastrara honom går också bra :)

Magic-Love
0

Låt bli… Efter så många års försök att få sånt där att lyckas har jag äntligen insett att det går inte. Kaniner har jätte svårt att acceptera nya främmande kaniner när de fått gå ensamma i mer än 1 vecka, de ser inte den nya kaninen som en art frände utan som en inkräktare på dess revir.. Säger inte att detta gäller alla, såklart det inte gör Men tänk på det att Om det inte går så Står du där med TVÅ kaniner som inte kommer överens och som måste ha vars en bur + lika mycket skötsel..

Se istället till att älska din kanin så mycket du bara kan! För du kan få en sån underbar relation till din kanin om du bara vill =)

Linnet
0

#2 Fast hona och kastrerad hane funkar väl i dom allra flesta fall, har aldrig hört att det inte har fungerat. Fast man kanske bör ta en ung hona då, för en hane uppskattar ju alltid damsällskap oavsett om han är kastrerad eller inte.

Valkyrie
0

2# har gått bra för mig med alla kaniner och för alla jag känner.
Vissa kaniner gillar inte andra och de får man ju då se på sin kanin om vad man tror fungerar, du kanske hade en sådan som inte gillade andra.
I så fall en hona och kastrera båda eller hanen.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!