hona eller hane?
Nu är det näst intill bestämt att det blir en till kanin. Dock vet jag inte om jag vill ha Hona eller hane?. Hona skulle nog vara bäst då kaninen jag har nu har revirmarkerat större delen av tomten och är väldigt "revir-tänkade" som jag säger så han skulle nog inte klara av en till hane här och den andra hanen skulle väl inte heller känna sig trygg här när det luktar annan kanin. Då skulle det ju vara bättre med hona, men all denna brunstighet och sånt slipper jag helst så jag kan inte riktigt bestämma mig, för jag har tittat på både en hona och en hane. Dock är honans syster inte alls ngn "brunst" kanin så det är ju inte säkert att "min" hona är det. Men vad tycker ni, Hane eller Hona??
har ingen aning vilket grupp jag skulle lägga detta i.
Jag tycker att du bör välja den individ du fastnar för.
Båda könen kan ha sina nackdelar.
Hanar med sitt skvättande och honor med sitt sura beteende vid brunst.
Jag har i princip sluppit dessa nackdelar på nästan alla mina.
Håller med Ninni, välj inte efter vilket kön kaninen har utan individen.
Bara för att du väljer en hane så behöver den inte skvätta, långt ifrån alla hanar skvätter. Har en hane som skvätte en del när han satt nära andra hanar men nu sitter han lite mer avskilt och skvätter inte alls :)
Kastanjegårdens Kaniner
ok =) min hane nu skvätter men det spelar inte så stor roll då han är utekanin och det kommer den nya kaninen också vara. Dock är jag rädd att den nya hanen, om det nu blir så, ska känna sig osäker eftersom han är inne på en annan hanes revir? :/
#3: Kaniners revir är deras burar, så det är ingen fara att ha många kaniner i närheten av varandra så länge de har sin egen bur att bestämma över.
ok #4 =) men han har du ändå markerat hela våran tomt, fast det spelar ingen roll då eller? btw, så har han en inhängnad runt buren och buren är alltid öppen på dagen så han kan vara ute när han vill så är hela den inhängnaden hans revir då och inte bara buren? men när jag är i inghängnaden så bryr han sig inte men sticker jag in handen i buren då fräser han som en tok.
ingen som vill svara?