Två frågor
Fråga 1: Min viltgrå kanin har en stor mörk fläck på ryggen i pälsen som han inte hade förra året. Vad är det för fläck? Är det kanske vinter pälsen som är kvar, och isåfall när försvinner den?
Fråga 2: Jo min ''nya'' kanin är JÄTTe rädd för plast påsar. Hon blir också rädd när jag öppnar locket på buren och stampar i marken. Hur ska jag göra så att hon känner sig tryggare?

*putt*
Fråga 1: det är lite svårt att veta, har du någon bild?
Fråga 2: var köpte du henne från? det kan ju ha varit så att hon har något hemsk minne från en plastpåse. Eller så gillar hon inte ljudet, en av mina kaniner är ganska rädd för prassliga ljud. Hur reagerar hon när hon ser eller hör en plastpåse?
Kaniner reagerar oftast på saker som kommer uppifrån som ett hot. Pröva att prata lugn med henne när du går fram till buren och sitt bredvid den ett tag och låt henne lukta på dig genom burgallret kanske ge henne en gottis, efter ett tag kan du försiktigt lyfta på burgallret, men gör inget med henne sen stänger du igen. Gör så några gånger tills hon litar på att det inte är farligt

#2 Har ingen bilg tyvär
Jag köpte henne från samma uppfödare som den andra kaninen. När hon hör den så hoppar hon till och rusar runt i buren.

Ingen som vet?

Är det absolut ingen mer som vet!