(S) Rex vädurs ungar
Har nu en kull Vädursungar. Mamman är Rexad i färgen Gul wienertecknad med blå ögon. Tysk imp.
Pappan är Rexbärare och är havanna brun ögd. bär på blå ögt.
u: Hoppla Von der Siegesburg -tysk imp.
e: Royal seed´s Xerox
Finns 5 ungar.
2 Havannor
1 Havanna wienertecknad
2 Gula eller Kanel?
Hör av er vid intresse! :)
www.Royalseed.webb.se
Syns att det vart winer annars hade jag köpt några av dig. =)
#1 Kommer förmodligen få en wienerfri kull framöver! :)
Du är väl kommen att höra av dig igen.
Okej. Vilka färger kommer där finnas?
Vilka kaniner är det då som kommer korsas? Vilka pälsanlag har de? Vilket ursprung?
#3 Planer kan snabbt ändras, men än så länge ser du ut att bli havanna kull. Då förhoppningsvis färger som Havanna, Egern, Kanel.
Kan höra av mig när planerna är mer spikade :)
Glömde skriva födelsedatum.
Ungarna är födda den 26 April 2010
Nu är dom fyra dagar gamla och färgerna börjar träda fram
mer och mer. I kullen finns 3 wienerfria ungar o 2 wienertecknade.
Ungarnas pappa och Farfar har inga synliga wienerteckningar.
Färger i kullen:
2 ungar är havanna
1 unge är Egern
1 unge är Havanna Wienertecknad
1 unge är Gul/Kanel Wienertecknad
Kanske är bra att skriva att de är fenotypiskt wienerfria (och inte säkert att de är genotypiskt wienerfria)? :) För att inte förvirra någon som är ute efter en genotypiskt wienerfri kanin :)
(kollade på hemsidan, sicka fina kaniner!)
Men kanske också ska nämnas i annonsen att föräldrarna är lejon, så man ej tror att de går att söka dispans till renrasig Avel :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
#6 Helt rätt, dom är fenotypiskt wienerfria, om dom är genotypiskt wienerfria är svårt att veta. Upp till var o en om man vill chansa :)
Både mor och Far har väldigt fina o breda huvuden så jag tror att ungarna kommer bli väldigt fint typade!
Lägger in en bild på föräldrarna så att alla själva kan se hur de ser ut.
Kommer du få någon Wienerfrikull framöver, är jag verkligen intresserad :)
Vad söt Hoppla är!
#10 Det blir det garanterat. Planerar att köpa in ett par rexkaniner.
Håll utkik på min hemsida. www.Royalseed.webb.se
#11 Ja visst är hon! :)
Jag är ju på jakt efter viltgult, men vill inte ta risken tyvärr.
Ungarna växer o frodas, Nu är dom riktigt tjocka o go om magen.
Ska snart lägga upp bilder på de små liven :)
Om någon är intresserad så hör bara av er!
Alla ungar är till salu, ev. någon som stannar. Lutar mest åt
den gula eller havanna wienert.
#18: Ser ut att vara madagaskar eller isabella.
Ja, wienertecknad också.
Vilken färg? hade den som mindre? =)
#21 Nja den är inte madagaskar eller Isabelle.
Den är antingen Gul, Viltgul eller Kanel.
Nu har ungarna växt ännu lite mer. Dom är otroligt goa och ser ut att få riktigt fina o tunga öron. Har lagt ut info om dom ¨på min hemsida. Några av dom går redan nu att tinga. :)
#22 Ser inte ut att vara viltgul.
#23 Tror att hon är gul :)
Nu har ungarna växt en heldel. Dom har öppnat ögonen o är könsbestämda. Här nedan kommer lite bilder, fler bilder finns på
hemsidan! :)
Asså vad ser ni för fel med wienertecknade kaniner? Dom är ju söta och allt ju! Förstår inte, förklaring?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#32 Jag tycker om både kaniner som är wienertecknade och dom som inte är.
Dom som inte gillar det, beror nog på att man vill avla "rent" till utställning osv, eller teddyvädur tex. som många vill ska bli en godkänd ras. Rätta mig om jag har fel ni som vill ha wienerfritt.
#32 Tog vi inte det i en annan tråd? :)
Det beror på att winerteckningen kan dyka upp som små vita strån eller prickar/fläckar mitt i en annan färg. Avlar man för utställning så vill man undvika detta eftersom kaniner med winer nollas, pgv att de får färgfel när de bär vita prickar/strån om det är i en färg där det inte ska förekomma (vilket alltså winer gör).
Underbara Hero är kvar till salu, kan rekomenderas till nån som vill avla. Han har kanonfina öron och ett underbart temperament.
Gud vad kul att ungarna har kommit nu :) Min dator har inte fungerat de senaste dagarna, så jag har inte kunnat kolla hemsidan ;)
# 37 Vart bor du?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Helios är läcker, hon kommer säkert till et finfint hem. =)
#37 Jag bor utanför Helsingborg i Skåne, men transport brukar ej vara några problem. :)
Om du är intresserad så maila mig. Royal.seed@hotmail.com
Båda hanarna Hero & Helios finns ännu kvar.