Grenar??
Vad kan man ge för olika sorters grenar till kaniner??
Om jag inte är helt ute och cyklar så ska det finnas en artikel om det. Om du kollar uppe till vänster så finns det lite olika alternativ.
hem, artiklar, inägg mm. Om du trycker på artiklar så kommer du att hitta alla artiklar där det i vanliga fall står senaste inläggen.
leta där så ska du nog hitta något om grenar =)
Aha okej tack :D
Här hemma är grenar från äppelträd och päronträd de mest uppskattade! :)
Till exempel äppelträd(som inte är besprutade!), asp(en favorit på vintern när det är knoppar på!) och sälg. Det har alla mina kaniner fått och ingen har dött av det. Det viktiga är att de inte är besprutade.
Mina bor ute under en stor ek och två granar så de äter nog lite av dem också men det är inget jag ger aktivt. I en djurpark jag praktiserade gav de kaninerna enekvistar på vintern och det smaskade de i sig. Har dock själv inte läst på om det.
Tänk på att det ska vara fräscha kvistar och inte med mossa eller lavar på. De brukar inte tycka det är gott.
JÄTTEBRA nyttigt godis! Och superbra för alla de små växande tänderna!

Okej, Jag har tagit lite grenar från äppelträdet på tomten , han blev jätte glad :D De va ett tag sen han fick kvistar men jag ska ge lite oftare nu :) tack för alla svar :)