Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 785 ggr
Sandera-
0

Ny sele ...

Hej där!

Jag ska köpa ny sele åt min lejonhuvade kanin. Nu undrar jag vilken storlek man brukar ha till den rasen..?

Det borde väl vara small?

/ Sandra

malin--a
0

Beror på om han är liten eller stor :) Vet lejonhuvade kaniner som har small som selstorlek, och sådana som har medium :)

Sandera-
0

1# Jag tycker han är ganska liten, han har ju inte vuxit färdigt heller.. Men jag tror verkligen inte att han blir så mkt större :) Han är väldigt mini typ :)

Kickan90
0

Hej, du kan ta med din kanin till djuraffären och prova ut en passande, det kan variera med storleken beroende på märket. :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Sandera-
0

Ja, fasst jag tycker att han borde ha small Glad Eftersom att han är så himla liiiten, och förmodligen inte kommer växa många centimeter runt magen mer Flört Han har jättelång päls så man blir vääääldigt lurad av den också.. Det blir nog small Oskyldig

/ Sandra & hennes älskade kanin Charlie Oskyldig

malin--a
0

tror att det finns en slags måttabell på rabb-it's hemsida, du kan ju mäta och kolla vilken storlek han ska ha! :)

www.rabb-it.se

Valkyrie
0

Djuraffärens selar brukar fungera till alla typer men jag brukar köpa kattsele ^^
Men om du beställer från tex rabb-it.se så tror jag S/M skulle passa för dig eller liknande.
Men det bästa är om du köper en sele i affär som du tror passar, kolla så att selen inte är för tunn i bandet så han kan gnaga sönder.
Du kan ju se hur mycket selen går att minska och förstora och så ser du vad som passar bäst, du bör nog inte ta med Charlie då det kan vara väldigt stressande =)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

pigelina
0

På mina lejonhuvade har jag S

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

LinneaJohaanson
0

Ja har small på mina dvv och rexar! Rexarna är ändå strörre än dvv! 
Så ja tror garranterat på small

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Valkyrie
0

8# Oj har du S på dina rexar? :O tycker de ändå var ganska stora :P Och Diana kommer nog behöva M sen  ^^

Rest in peace Valkyrie!

LinneaJohaanson
0

Ja dom är stora killar, dom har small och de passar utmärkt!

Valkyrie
0

10# Oj det kan då inte vara samma storlek, jag har rabbit men det har väl du också. Konstigt ^^

Rest in peace Valkyrie!

LinneaJohaanson
0

ja dom är från rabbit, alla 5 eller vad de är är small och dom passar mer än perfekt!

Billikanin
0

Jag tror på small, min som är korsning mellan lejonkanin, 75 %, och fransk vädur, 25 %, har medium, och då borde nog en liten renrasig lejonkanin ha small :)