Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 3076 ggr
jecki
0

märka ungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hona fick 6 st mörka och 2 st sköldpaddsfärgade. Nu ska snart kaniner tingas,men hur märker jag dom mörka som ska tingas så man kan se skillnad på dom?

På bilden är de bara 11 dagar  :)

Rozza
0

Ta lite nagelack och måla i örat eller en spritpenna. Själv använder jag penna och numrerar funkade hur bra som helst.

Lite OT det mörka ungarna ser ut att vara viltgrå och det sköldpaddsfärgade ser ut att vara svart/gul japan.

[vretenskaniner]
0

Jag tar whiteboard penna och märker antingen med nummer eller första bokstaven i namnet i örat Flört

DEMNJA
0

När jag fick tre svarta ungar i en kull målade jag med överstrykningspenna i öronen på dem. Olika färger för olika ungar. En grön, en blå och en röd… eller nåt sånt :) Bara man håller koll då och då så att det inte far bort för mycket, då får man måla på igen :)

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

jecki
0

Tack så mycket för tipsen…och ja…de blir nog viltgrå de sex eftersom pappan är viltgrå.

niklin
0

Haha, om man ändå inte kan se skillnad på dem så gör det väl inget "vem som blir vem" så småningom? Tungan ute

Mina kaniner döps när jag kan se vilket kön det är och när jag kan skilja dem åt på utseendet (eller då de märks på riktigt)…

pigelina
0

#5 olika personligheter?;) eller att någon kommer och kollar och just vill ha den ungen;P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

imsuchadiva
0

Kan det verkligen vara "bra" för kaninerna att få nagelack / olika pennor på/i sig?

Tarkie
0

#7 haha snälla. Hur ska dom få is sig det. dom tvättar inte insidan av örat iaf (inte långt in). Och nej. kaniner reagerar inte på det ;) Kaniner är tåliga djur. inte känsliga som många tror… Sen är det så lite. Typ en prick. Så det kan aldrig bli farligt.

Tänk alla kaniner som får i sig små mängder plast när dom tuggar på kompostgaller alt annat. Dör dom? Nej :P

LinneaJohaanson
0

Håller med dig ordagrant!

När det kommer familjer och tingar just den ungen så är de ju bra att hålla reda på dom. Ex Viltgråa blir väldigt väldigt lika! Glad

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

imsuchadiva
0

#8 Snälla själv. Menar att det åker in i skinnet.
Sägs ju att det inte är bra att man skriver på sig själv så trodde inte det var bra för kaninerna. Men ursäkta att man undrar då.

myolivia
0

härliga ungar ;)

jecki
0

Tack. Jo,det är ju det när det kommer ett barn och vill ha just den kaninen, då vill man ju också kunna lova precis den. Har sett att en av dom har en svart prick på nosen och någon har lite hängande öron….såååå de andra 4 då Obestämd