Persilja
Hur mycket persilja kan man ge sin kanin på samma dag? (om dom får äta det)
Jag brukar ge ca 2-3 kvistar,dom tycker det är jättegott och det är nyttigt för dom. Som med allt annat ska man ge det i en lagom mängd:)

#1 Då ska min kanin få lite idag, tack för svaret :)
Varsågod!:)
För mycket är giftigt/farligt (även för människor). Ge i lagom mängder :)
Emma

#4 Jadå det ska jag :)
Sen kan du torka persiljan och ge som godis:)
Om du har en hona som precis fått ungar så kan du ge henne persilja så drar livmodern ihop sig snabbare.
Jag själv ger knappt persilja utan det är bara när jag vill att en hona ska bli mer brunstig då hon ska paras + lite havre. Sen om mamma hade lite perilja som började toka ihop sig lite så hon inte använder den så kan de få lite och sen torkar jag resten :)
Sen om du vill göra din kanin extra glad så kan du torka äpple. Jag lägger mina på en tidining i garderoben för där är det så mörkt och sen är de torkade 1-2 dagar senare:) Suffi blir glad av det. Hon går upp så pass mycket av godis och det är ett nyttigt godis då det inte innehåller en massa socker eftersom man torkar de själv. Man vet ju inte vad de stoppar i bland naturgodiset i mataffärerna. Ibland köper jag lite torkade apricoser och annanas till Tosca och Suffi för de andra äter inte det.
Ursäkta för lite OT.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

#6 okej då vet jag det, tack så mycket ^^
#7 Du kan ju läsa under ''torka själv'' så ser du vad du kan torka till din/a kanin/er:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

#8 ja det kan jag göra :)
hej på er!
Jag fick höra idag att kaniner inte tål persilja..? Stämmer det? personen menade att de blir sjuka av det. Jag har brukat ge dem en massa persilja vissa dagar då jag köpt mycket.
#10: Nej, det är inte farligt för kaniner.
Men man ska ge det i lagom mängd. =)
..kan starta förlossning hos dräktiga kaniner men är bra i liten mängd framförallt efter födseln då!
okej, tack så mycket!
Hur torkar man persilja??
eller asså hur gör ni??
Jag är ny som kaninägare. Vad jag har läst är persilja ok. Jag är så rädd att ge för mycket😂 Jag vet inte heller exakt hur mycket. Men han får än så länge kanske en matsked? Jag klippte klorna på honom igår så han fick persilja som en belöning