Fodervärd/-ar sökes
Nu söker jag efter en/två fodervärd/-ar till två av mina kaninungar för ungefär tre år (då jag går i gymnasiet).
Hinner inte skriva så mycket just nu men det är i alla fall två stycken dvärgvädurar/lejonhuvad dvv. Dem blir åtta veckor på lördag men kan stanna tills några dagar innan den 19 juni (om två veckor). Båda är hanar.
"Baby"; Är ett riktigt matvrak med filosofin "ät medans du kan". Han är nyfiken och lugn, inte tillbakadragen men inte heller jätte pigg. Kan nog bli en bra hoppkanin.
"Saturday"; Är även han nyfiken men mera "på" och vill se varenda sak som händer. Ibland kan han vilja sitta och kela i timmar men ibland vill han inte sitta still en sekund.
Obs! Saturday har ett bettfel, om detta orsakats av en olycka är osäkert, och ifall det blir bättre/sämre kunde inte veterinären säga. Men som det ser ut nu sa hon att man inte behövde göra något åt det förutom att hålla koll.
Kaninungarna bor i södertälje
Finns bilder? Vilka raser är de? =)

Vad fina de är! Tyvärr fel färg och sort. ^^,

är de egenuppfödda?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

#4 okej
#5 ja, det är dem :)

Tyvärr bor ni för långt borta, hade ändå inte fått av mina föräldrar. Jag är ju inte direkt myndig än, haha .. Fick tjata länge bara för att få den kanin jag har idag. :)

#7 ah, okej, känner igen mig där ^^

vill du ha fodervärd i 3 år?

#9 Ja, precis :)

#10 oj vad länge :)
varför säljer du dom inte bara?

#11 ja, det är det. Men tiden kan diskuteras med ev. fodervärd, skulle gymnasiet visa sig vara lättare så kan tiden kortas ner ifall fodervärden vill det.
Vet inte riktigt hur jag ska föklara varför jag inte vill sälja dem, men jag är helt enkelt för fäst vid dem

#12 jaha :) jag fattar :)

Puttar tråden lite =)

Idag såldes syskonet till dessa två. Men dem här söker fortfarande fodervärd.

Puttar upp tråden för dagen =)
Jag skulle kunna ta en , fast jag bor ju i örnsköldsvik, hur lånt äre till södertälje? Och du kanske vill ha dom tsm ?

#17 om båda kommer till samma fodervärd spelar inte så stor roll för mig.
Det är ju "en bit" till örnsköldsvik, södertälje ligger i stockholmsområdet ungefär. Men man kan ju leta transport.
# 18 okej, Jag har gott om plats till Hagar och så men är det inne elr ute ? Om det är inne så kan den bo i lekstugan i en inne bur. Men ute bur har jag inte över. Men kaanske går att fixas. fast jag vet inte riktigt om jag skulle kunna ha den i 3 år 

#19 Det är en innekanin.
Om du inte skulle kunna ha den i tre år kan jag självklart ta kaninen tidigare. Att jag sagt just tre år är för att det är max talet så att säga. Vet inte riktigt hur rörig den här förklaringen blev ^^
# 20 Okej, får man med bur ?
Men jag finna iaf såru vete :)

#21 Det finns en bur som ev. kan följa med, men det bästa är om du har en redan.